سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد؛

تشکیل یک بانک اطلاعاتی از اشخاص برای جلوگیری از فساد

پزشکیان گفت: موضوعی که بار‌ها پیگیری شده است اتصال شبکه‌های مختلف و تشکیل یک بانک اطلاعاتی برای جلوگیری از رانت و فساد است.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود پزشکیان، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در همایش رونمایی از دو تکنولوژی جدید بانک ملی اظهار کرد: دولت الکترونیک و پیشرفت این موضوع اجازه رانت و فساد را از متخلفان می‌گیرد.

وی گفت: اگر سیستم‌های الکترونیکی  با حمایت مسئولان همراه شود، دیگر شاهد خروج بی رویه ارز و وام‌های کلان نخواهیم بود، زیرا داده‌ها به صورت شفاف و برخط در نهاد‌ها تبادل و هشدار‌های لازم داده می‌شود.

پزشکیان تاکید کرد: آن چه را که در قانون بسترسازی شده است را به عمل تبدیل کنیم تا دیگر کسی نتواند رایگان منابع کشور را هدر بدهد.


بیشتر بخوانید: اتصال کارت ملی هوشمند به شبکه بانکی


وی گفت: موضوعی که بار‌ها پیگیری شده است، اتصال شبکه‌های مختلف و تشکیل یک بانک اطلاعاتی بود. اگر چنین شبکه‌ای ایجاد شود، اجازه تخلف به هیچکسی داده نمی‌شود و شاهد بروز مشکلاتی مثل موسسات مالی اعتباری غیرمجاز نخواهیم بود.

پزشکیان افزود: اگر سیستمی هوشیار تشکیل شود به هیچ عنوان امکان ارائه اطلاعات غلط و ناصحیح وجود نخواهد داشت. اگر به جوانان اجازه داده شود و تمامی سیستم‌ها به یکدیگر متصل شود، به طور حتم شاهد مشکلات و تخلفات نخواهیم بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از بانک ملی ایران و مدیران این بانک و همچنین وزارت اقتصاد تشکر می کنم و درخواست دارم که با استفاده از ظرفیت جوانان از فرار مالیاتی، قاچاق، پولشویی و ... جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

جلوگیری از خروج بی رویه ارز و وام‌های کلان با راه اندازی سیستم‌های الکترونیکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیدوار
۲۰:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
انگار نه انگار که مجلس تصویب و نظارت بر اجرای قوانین را بر عهده دارد. مسؤلین همیشه با افعال مجهول صحبت می کنند. باید تشکیل بشود. این یعنی سو مدیریت