سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چگونگی عملکرد دانشگاه آزاد در انتخابات مجلس/ وارد سیاسی‌کاری‌ها نمی‌شویم و برای کسی تبلیغ نمی‌کنیم

معاون حقوقی دانشگاه آزاد درباره سازوکار دانشگاه آزاد برای انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی توضیحاتی داد.

علیرضا منادی معاون حقوقی، پارلمانی و اجتماعی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بخشنامه جدید این دانشگاه پیرو نامزد شدن رؤسای دانشکده‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ماده ۲۹ قانون انتخابات درباره کاندیده شدن دو گروه از کارمندان دانشگاه آزاد صحبت شده است.

معاون حقوقی و پارلمانی دانشگاه آزاد درباره این دو گروه گفت: رئیس کل دانشگاه آزاد و رؤسای واحد‌های استانی در این ماده مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به مضمون بخشنامه‌ای که از سوی طهرانچی به رؤسای واحد‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه هر یک از رؤسای واحد‌های دانشگاهی که تمایل به کاندیدا شدن در انتخابات مجلس را دارند، باید تا تیر ماه سال آینده استعفای خود از ریاست دانشگاه‌ها را به سازمان مرکزی تقدیم کنند.

تیرماه؛ زمان استعفای رؤسای دانشگاه آزاد

منادی درپباره چرایی استعفای این رؤسا بیان کرد: دانشگاه آزاد نمی‌خواهد وارد سیاسی‌کاری شود و برای کسی تبلیغ کند لذا رؤسای واحد‌ها باید برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، استعفای خود را تقدیم کنند.

معاون حقوقی و پارلمانی دانشگاه آزاد در باره زمان استعفای رؤسای واحد‌ها اظهار کرد: آن‌ها هم‌اکنون  باید کاندیدا شدن خود را به ما اعلام کنند و ما بتوانیم در مدت باقی مانده تا تیر ماه برای آنان جایگزین مناسبی را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: جایگزین کردن رؤسای واحد‌ها کاری زمان‌بر است و به همین دلیل از هم اکنون اعلام کرده‌ایم که کاندیدا‌ی احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به دانشگاه آزاد اطلاع دهند و سپس در تیر ماه از منصب خود کناره‌گیری کنند.

منادی با اشاره به سیاست دانشگاه آزاد یاد‌آوری کرد: ما نمی‌خواهیم هیچ یک از رؤسای واحد‌ها از امکانات دانشگاه آزاد برای خود و در راستای تبلیغات‌استفاده کنند و همانطور که گفتیم برای هیچکس تبلیغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.