سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت رئیس شورای عالی اوقاف بیت المقدس از سوی رژیم صهیونیستی

نیرو‌های رژیم صهیونیستی با یورش به منزل رئیس شورای عالی اوقاف بیت المقدس، او را بازداشت کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، بر اساس اعلام یک سازمان غیر دولتی در فلسطین، به دنبال تظاهرات اخیر در مسجدالاقصی در شرق بیت المقدس، نیرو‌های رژیم صهیونیستی دو تن از شورای عالی اوقاف بیت المقدس را با یورش به خانه هایشان بازداشت کرد.

جامعه زندانیان فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: شیخ عبدالعظیم سلهب، رئیس شورای عالی اوقاف بیت المقدس و نیز شیخ ناجح بکیرات، معاون مدیر آکادمی اوقاف و میراث مسجدالاقصی در یورش نیرو‌های رژیم صهیونیستی به خانه هایشان بازداشت شدند. وکیل این دو نفر با تائید بازداشت آن‌ها اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی با توسل به حکم دادگاه آن‌ها را به مدت هفت روز از ورود به مسجدالاقصی منع کرد.

بازداشت این دو نفر به دنبال اعتراضات اخیر فلسطینیان در خصوص بسته شدن ورودی باب الرحمه، یکی از در‌های ورودی مسجد الاقصی، صورت گرفت. شایان ذکر است، جمعه (دو روز پیش) فلسطینی‌ها پس از سال‌ها موفق شدند وارد مصلای باب‌الرحمه شوند. باب‌الرحمه در بخش شرقی مسجدالاقصی از سال ۲۰۰۳ از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی بسته شده است. یک دادگاه رژیم صهیونیستی حکم بسته شدن این ورودی را در سال ۲۰۱۷ مجددا تمدید کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.