سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی؛

فناوری به معنای واقعی وارد اقتصاد نشده است/ مدیران تنها به زمان حال می‌اندیشند

منطقی گفت: متأسفانه مدیران ما تنها به شرایط حال می‌اندیشند و توجهی به آینده اقتصادی و فناوری ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و رئیس مرکز حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه همایش ملی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت که امروز در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با بیان اینکه منابع انسانی در توسعه فناوری و اقتصاد کشور نقشی به‌سزا دارند، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر رابطه توسعه اقتصاد و فناوری رشدی چشمگیر داشته اما متأسفانه هنوز در کشور ما فناوری به معنای واقعی وارد عرصه اقتصادی نشده است.

توسعه فناوری تنها به کمک توانمندی‌ فناورانه ایجاد می‌شود

رئیس مرکز حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با اشاره به توسعه فناوری، گفت: توسعه فناوری تنها به کمک توانمندی‌های فناورانه ایجاد می‌شود و البته عناصری که این حوزه را تشکیل می‌دهند تنها در دانش و نوآوری نیستند بلکه منابع انسانی نیز چزو این برنامه‌ها به حساب می‌آیند.

وی درباره عناصر تشکیل دهنده رقابت‌های فناورانه گفت: این عناصر شامل منابع فناوری و منابع انسانی هستند که منابع انسانی شامل مهارت‌ها، نگرش‌ها و دانش ضمنی می‌شود و در مقابل دانش مدرن تجهیزات و نرم‌افزار‌ها جزو منابع فناوری هستند.

منطقی با بیان اینکه مراحل ارتقای قابلیت‌های فناورانه توانمندی‌های مختلفی را شامل می‌شود، اظهار کرد: ارتقا فعالیت‌های فناورانه شامل توانمندی‌های عملیاتی، نوآوری اولیه، متوسط و پیشرفته است و در کنار آن‌ها توانمندی راهبردی قرار دارد که البته ما در حال حاضر در سطح ۲ و سه قرار داریم و هنوز نتوانستیم به سطح چهار و پنج وارد شویم.

رئیس مرکز حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ادامه داد: رسیدن به این سطوح سبب می‌شود به رشد اقتصادی برسیم و هر چه سطح درآمد ملی بیشتر شود موفقیت ما نیز بیشتر خواهد شد.

هنوز بر مبنای اطلاعات گذشته عمل می‌کنیم

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز بر مبنای اطلاعات گذشته خود عمل می‌کنیم، اظهار کرد: دنیای کنونی تغییر کرده است، اما مدیران ما تنها به زمان حال می‌اندیشند و آینده و همکاری‌های در راستای افزایش تعاملات اهمیت بسزایی دارد.

منطقی با اشاره به منابع انسانی بیان کرد: حال باید به منابع انسانی به عنوان جزو مکمل توجه کنیم انجام پروژه‌های بین رشته‌ای و رشته‌های مدیریت فناوری و نوآوری می‌تواند به پیشبرد مسائل ما کمک کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.