سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان قم عنوان کرد؛

رتبه نخست کشور در پرداخت زکات از آن قمی ها شد

میرشکار گفت:امسال در حوزه زکات نیز نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوب‌تری داشته و رتبه نخست را به خوداختصاص داده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم پیش از ظهر امروز در نشست شورای زکات استان قم که با حضور آیت‌الله سعیدی در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال حمایت از ۲۲ هزار و ۱۸۷ خانواده را در کمیته امداد دنبال کرده‌ایم،گفت: امسال با توجه به مشکلات اقتصادی نزدیک به هفت هزار خانواده به جمعیت خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد اضافه‌شده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۱ هزار و ۱۵۹ نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شود،بیان کرد: کمیته امداد با ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش درآمد داشته است که در این راستا باید از مشارکت مردم تشکر کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم یادآورشد: هر فرد مددجو طی ۱۱ ماه اخیر دو میلیون و ۵۷۴ هزار تومان خدمت دریافت و هر شهروند قمی نیز به‌صورت میانگین بیش از ۲۹ هزار تومان به کمیته امداد کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای هزار و ۸۳۰ یتیم توسط اقشار مختلف مردم پرداخت‌شده است،افزود: طی ۱۱ ماه اخیر هر یتیم به‌صورت میانگین پنج میلیون تومان دریافتی داشته است.

میرشکار از ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به ۸۴۴ مددجو یادکرد و اضافه کرد:۲۷۴ نفر نیز علاوه بر تسهیلات بانکی از صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد استفاده کرده‌اند.

میرشکار ادامه داد: ۵۳ هزار و ۳۳۶ نفر طی ۱۱ ماه اخیر به کمیته امداد مراجعه کردند که این آمار نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش‌یافته است، اما نیرو‌های کمیته امداد با کار جهادی با توجه به ظرفیت‌های موجود به همه مراجعه‌کنندگان پاسخ مثبت داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به گرانی مسکن سرعت خرید مسکن در کمیته امداد کاهش‌یافته است، اما تاکنون مشکل تأمین مسکن ۳۰۰ خانوار رفع و تعمیر منزل ۶۰۰ خانواده نیز دنبال شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم از اعزام سه هزار و ۴۰۰ مددجو به مشهد مقدس یادکرد و افزود: از هفت هزار مددجو استان‌های مختلف در استان قم میزبانی کرده‌ایم.

میرشکار از تلاش‌های انجام‌شده در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یادکرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار مورد لباس مناسب در میان مددجویان توزیع‌شده است.

وی با اشاره به تهیه ۸۰۰ مورد کالا‌های ضروری برای خانواده‌های مددجو  عنوان کرد: طی ماه‌های اخیر ۲۶ تن گوشت را در میان مددجویان توزیع کردیم به‌عنوان نمونه فقط امروز ۵ تن گوشت در این راستا تهیه‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در حوزه زکات نیز نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوب‌تری داشته و رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌ایم، آمار زکات دریافتی امسال به سه میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان رسیده که این آمار نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد یافته است.

انتهای پیام/ح

پرداخت زکات در قم ۶۲ درصد افزایش یافت

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.