سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ درصدی ارزش دلاری واردات در فارس

مدیرکل گمرک‌های استان فارس گفت: ارزش دلاری واردات به استان فارس ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خداد رحیمی مدیرکل گمرک‌های استان فارس بیان کرد: در ۱۱ ماه نخست امسال ۳۰۷ هزار و ۲۵۶ تن کالا به ارزش ۲۴۸ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۱۲۵ دلار از طریق گمرک‌های این استان به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۴۹ درصد و از لحاظ ارزش ارزی ۳۵ درصد افزایش داشته که این کالا‌ها به کشور‌های افغانستان، کویت، عراق، آلمان، پاکستان، امارات متحده عربی، هند، قطر، ترکیه و عمان صادر شده است.

وی تصریح کرد: کالا‌ها و محصولاتی از جمله فرآورده‌های لبنی، رب گوجه فرنگی، عصاره و پودر شیرین بیان، اوره، خرما، دستگاه‌های مبدل حرارتی، سیمان، کاشی و سرامیک، آرد گندم، فرش و سایر کفپوش‌ها بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

رحیمی ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته در بین کالا‌های صادراتی استان، خرما از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۳۸ و ۲۱۸ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد که از دلایل عمده آن می‌توان به کیفیت محصول و بازار یابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس بخصوص در کشور‌های حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

مدیرکل گمرک‌های استان فارس افزود: در ۱۱ ماه امسال، ۱۷ هزار و ۶۷۸ تن کالا به ارزش ۹۱ میلیون و ۱۹ هزار و ۷۹۸ دلار از طریق گمرک‌های این استان وارد کشور شده، که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۱۵ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۲۰ درصد افزایش داشته و این کالا‌های وارداتی مربوط به ۴۸ کشور از جمله چین، آلمان، کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه، سوئد، پاکستان، تایلند و لهستان می‌شود.

وی تعداد مسافران وارد شده به این استان در ۱۱ ماه امسال را از طریق مرز هوایی ۲۷۱ هزار و ۵۵۵ نفر برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۰۰ هزار و ۵۶۰ نفر ایرانی و ۷۰ هزار و ۹۵۵ نفر نیز گردشگر خارجی بوده اند.

رحیمی تاکید کرد: در این مدت ۲۹۶ هزار و ۲۰۵ نفر از طریق مرز هوایی فارس از کشور خارج شدند که از این تعداد ۱۹۹ هزار و ۶۱۲ نفر ایرانی و ۹۶ هزار و ۵۹۳ نفر نیز خارجی بوده اند.

مدیرکل گمرک‌های استان فارس گفت: در ۱۱ ماه امسال شهروندان استان فارس ۵۲۷ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش چهار هزار و ۶۹۸ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده اند و ۶ هزار و ۷۴۲ بسته پستی به ارزش ۹۰ هزار و ۹۹۰ دلار به خارج از کشور ارسال کرده اند.

انتهای پیام/ت

افزایش میلیون دلاری صادرات کالا از گمرک‌های فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.