سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معتمدی در مراسم رونمایی از «حالاکه می‌روی»:

من در طول این ۲۰ سال یک بیلبورد هم در شهر نداشتم/ موسیقی سنتی نمی‌تواند در جامعه امروز فراگیر شود

آلبوم «حالا که می روی» با حضور محمد معتمدی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از آلبوم «حالا که می‌روی» با حضور شاهد صادق پور تهیه کننده اثر، محمد مهدی سیار شاعر، محمد معتمدی خواننده و فرید سعادتمند موزیسین آغاز شد.

خداپرست قائم مقام موسسه ماوا در ابتدا گفت: ما با موسیقی مصرفی گوش مردم را خراب کردیم. موسیقی ناسالم، جامعه را به خودش مشغول کرده که شاهد آثار سالم نیستیم. موسیقی سالم هم در ساخت و هم در محتوا سالم است. برخی از آثار ابتدا لذتبخش است، اما در نهایت حال ما را خوب نمی‌کند.

وی افزود: «حالا که می‌روی» درد جامعه را کم می‌کند نه اینکه به آن اضافه کند. موسیقی سالم در فرم و محتوا حال مردم را خوب می‌کند و دنبال کسب بازار نیست. ما می‌خواهیم جای خالی کار‌هایی که به دست متولیان امر انجام نشده است، را پر کنیم. تیم ما با دو ویژگی تواضع در عین تخصص و صداقت در کنار هم کار کردند؛ در موسسه ماوا رابطه‌ها مهم‌تر از درآمد زایی است.

محمد معتمدی در ادامه ضمن خوش آمد گویی بیان کرد: از زمانی که ما چند نفر تصمیم به کار مشترک گرفتیم تا امروز پروسه زیادی را طی کردیم. زمان زیادی برای ایده «حالا که می‌روی» را در ذهن داشتیم و دوست داشتیم جامه عمل به آن بپوشانیم. با وجود اینکه بسیاری از تهیه کنندگان در کار ما دخالت می‌کنند، اما ماوا بدون دخالت از ما حمایت کرده است و کار‌های خوبی تولید کردیم. این مجموعه برگرفته ار اصالت‌های موسیقی ایرانی با رنگ آمیزی و فضای جدید موسیقی ایران است. ما نغمه‌های ابوعطا و فرم مختص آواز را در این کار داریم. ما به گونه‌ای با موسیقی ایرانی کار می‌کنیم که مخاطب عام را درگیر کنیم؛ موسیقی غذای روح است و باید با مزاج ما سازگار باشد و ضرر نداشته باشد.

معتمدی بیان کرد:من معتقدم موسیقی سنتی امروز نمی‌تواند در جامعه فراگیر شود. اگر امروز از آثار دهه شصت ده نمره بالاتر تولید شود، یک دهم اقبال در دهه ۶۰ را نخواهد داشت. در همان زمان ردیف خوان‌ها بودند، اما کسانی مانند ایرج، دل‌ها را می‌بردند؛ آن‌ها کار‌های جدید می‌ساختند که مبتنی بر موسیقی ایرانی بود.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت با قیمت مناسب گفت: بار‌ها پیام‌هایی را دریافت کردم مبتنی بر اینکه برخی از طرفداران، توانایی حضور در کنسرت‌ها را ندارند. این موضوع خیلی من و همکارانم را ناراحت می‌کند از این رو تصمیم گرفتم، در شرایط مناسب کنسرت با قیمت پایین برگزار کنم. با کمی قناعت از سوی خوانندگان می‌شود این کار‌ها را انجام داد؛ می‌دانم این موضوع بازار برخی کنسرت‌ها را خراب می‌کند.

این خواننده درباره دستمزد این اثر گفت: دستمزدی که از این کار گرفتم از دستمزدی که در کار‌های دیگر مطالبه می‌کنم، حدود ۴۰ درصد پایین‌تر است. چرا که بودجه محدود بود و خرج‌های تولید زیاد؛ من خواننده‌ای هستم که «حالا که می‌روی» اولین آلبوم زندگی من است که با تهیه کننده تولید شده است. من تمامی آلبوم‌هایم را با موسسه ثبتی خودم در اینترنت به شکل رایگان منتشر می‌کنم. این کار می‌تواند یک تمرین اجتماعی باشد که با هم جمع شویم.  همه برسر نقاط اختلاف دعوا می‌کنیم، اما در این گروه، ما دور هم جمع شدیم که با وجود اختلافات آنچه که می‌شنوید، یک اثر خوب باشد. این آلبوم حاصل اندیشه من است و حاضرم از محتوا و فرم تک تک قطعات دفاع کنم.

سعادتمند آهنگساز این اثر در ادامه اظهار کرد: من بعد از تیتراژ سریال هانیه اولین همکاری با سیار را تجربه کردم. آن قطعه با خوانندگی آقای عقیلی بود و با ایشان به این نتیجه رسیدیم آلبوم عاشقانه بسازیم. تنها جایی که به ما روی خوش نشان دادند و بدون ممیزی کار کردیم ماوا بود. علاوه بر کلام، سعی کردم تمام ساختار‌های آهنگسازی را رعایت کنم. در ژانر موسیقی کلاسیک، آمبیانس و ایرانی رنگ‌های مختلف کار را در آلبوم تشکیل دادند؛ من سعی کردم در عین عوام پسندی قواعد موسیقی را رعایت کنم.

سپس سیار شاعر اثر گفت: حدود دو سال است درگیر این کار هستیم و فراز و نشیب‌های فراوانی کارمان داشته است. از این به بعد اتفاقات شروع می‌شود و از امروز منتقدان و اهالی موسیقی و روزنامه نگاران چه خواهند گفت. منتظر هستیم، ببینیم که آیا «حالا که می‌روی» با اقبال مواجه می‌شود یا خیر؟ آیا زمزمه فارسی زبانان ایران و خارج از ایران خواهد شد؟ در نظر داشتیم که شعر، موسیقی، خوانندگی و نوازندگی به گونه‌ای باشد که تکراری نشود و راهگشای تاملات عاشقانه مردم باشد. هر شاعری فعالیت هایش را پیرامون عشق انجام می‌دهد، اما اینکه چه کسی حرمت عشق را نگه دارد و نگاه عمیقی به آن داشته باشد، متفاوت است. سال ۹۳ که سعادتمند با من تماس گرفت، متوجه شدم که با چه انسان سخت گیری مواجه شدم. می‌خواستم به دلیل سخت گیری‌های ایشان از همکاری انصراف دهم.

وی افزود:بیش از ۸ یا ۹ بار شعر را فرستادم تا ایشان پذیرفتند. این همکاری به دوستی تبدیل شد تا این کار را ساختیم. بدون تعارف معتمدی در تراز جهانی است؛ وقتی در استودیو شعر را از زبان محمد می‌شنیدم انگار شعر همان لحظه متولد می‌شد.

صادق پور گفت: جمع آوری این آلبوم خیلی سخت بود. البته نمی‌خواهم بزرگ نمایی کنم ولی با زحمات دوستان نتیجه قابل قبولی از آب درآمد.

معتمدی درباره اجرای کنسرت گفت: من تصمیم دارم کنسرتی را در ایام عید با کیفیت مذکور انجام دهم.کنسرت «حالا که می روی» نیاز به تمرین دارد. البته این یک کنسرت رایگان نیست‌ و ما از آن درآمد زایی داریم؛ هیچ منتی از سازندگان آلبوم برای بهای بلیت نیست. بیشتر بهای بلیت برای اجاره سالن است. ما نمی‌توانیم تمامی فضاهای بلیت فروشی را بشکنیم، اما معتقدم می شود کارهایی کرد که بازار را کمی تغییر داد. من آلبوم‌هایی که تولید کردم با اساتید بزرگ و هم نسلی های خودم رایگان منتشر شده است و در حال حاضر در هیچ جایی نیست. من یک بیلبورد در شهر در طول این ۲۰ سال نداشتم و از این بابت شکایتی ندارم چون بازی این روزهای موسیقی را پذیرفته ام.

معتمدی درباره تیتراژ سریال لحظه‌های گرگ و میش که یکی از قطعات «حالا که می روی» است، بیان کرد: قرار بود قطعه آرتوش در تیتراژ پایانی بازخوانی شود. در جلسه با آقای اسعدیان کارگردان کار پیشنهاد شد که در برخی سکانس‌ها قطعات دیگر هم باشد؛ در نهایت قطعه «حالا که می‌روی» از تهیه کننده خریداری و پخش شد.

در پایان بخشی از قطعه «حالا که می روی» با صدای محمد معتمدی پخش شد.

انتهای پیام/

رونمایی از آلبوم «حالا که می روی» با حضور محمد معتمدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.