سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ درصد کرمانی‌ها کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بالای ۱۵ سال که واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان هستند، تاکنون ۸۰ درصدشان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

حسین زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال استان کرمان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خطاب به ۲۰ درصد باقی مانده‌ای که کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده اند گفت: با توجه به اینکه سریال کارت‌های قدیمی باطل شده اند، کلیه ادارات و نهاد‌های دولتی در راستای اجرای دولت الکترونیک و حذف کاغذ و کپی شناسنامه، ملزم شده اند برای احراز هویت و تصدیق هویت ملاک تنها کارت هوشمند ملی را دریافت کنند.

وی افزود: نظر به جایگاه ثبت احوال در خصوص هویت بخشی، مبنای همه خدمات و کار‌ها کد ملی احراز هویت است لذا از شهروندان درخواست می‌شود، در فرصت باقی مانده تا قبل از سال، حداقل ثبت نام اولیه را انجام دهند.

زین الصالحین تصریح کرد: در این راستا، اداره کل ثبت احوال استان کرمان به منظور رفاه حال مردم، ۹۰ درصد دفاتر مجوز دار پیشخوان دولت در سراسر استان، ثبت احوال، ادارات کل پست و ۲۰ ایستگاه سیار را برای خدمات رسانی به مردم بکار گرفته است.

وی یادآور شد: به منظور اجرای میز خدمت و رعایت حقوق شهروندی، گام بلندی در راستای خدمات الکترونیکی با مراجعه خانه به خانه توسط ثبت احوال شروع شده است و توسط دفاتر پیشخوان دولت و ناظرین ثبت احوال به منظور جمع آوری اطلاعات اولیه ادامه دارد.

زین الصالحین تاکید کرد: آن دسته از کسانی که کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده اند برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافه، عدم رفت و آمد‌های غیر موجه و مواجه شدن با ارائه خدمات دولتی در سال ۹۸ حتما ثبت نام اولیه را انجام دهند.

وی افزود: ثبت احوال یکی از دستگاه‌های پیشرو در خدمت رسانی آسان مردم است که بدون افزایش قیمت سعی و تلاش فراوانی در راستای تکریم ارباب رجوع کرده است.
انتهای پیام /ی

تلاش برای تکریم ارباب رجوع در ثبت احوال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.