سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه آزاد:

رمز بیانیه گام دوم تبدیل انقلاب به نظام انقلابی است

در نظریه نظام انقلابی چله‌های پیاپی در پس یکدیگر می‌آیند، هر چله‌ای با جوانان عصر خود شروع می‌شود و ادامه کار در یک نسل خلاصه نمی‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امام خمینی در سال ۱۳۴۳ فرمودند: نیرو‌های من در گهواره‌ها هستند و اینان در سال ۵۷ جوانانی شدند که امام فرمودند: همه امیدم به شماست و این جوانان انقلابی کم‌نظیر را رقم زدند که ۴۰ سال از آن گذشت.

این تفکر به دنبال این بود که آری انقلاب نظام‌ساز می‌شود و نظام دولت‌ساز و انقلاب در ۴۰ سالگی به بلوغ می‌رسد و در پس از آن در دوران دولت‌سازی از جوش‌وخروش می‌ایستد و راه تثبیت را درپی می‌گیرد. چنانی که بعضی از جوانان انقلابی ۵۷ امروز رفاه‌طلبان عافیت‌طلبی شده‌اند که در مقابل دشمن این مرز و بوم ندای سازش سرمی‌دهند. در این نظریه انقلاب پیر می‌شود و بر پایه آیه شریفه که «من نعمره ننکسه فی الخلق افلا یعقلون» شعار‌های انقلاب جای خود را به شعور دولت‌سالاری می‌دهد.


بیشتر بخوانید: «منشور اقتصاد در گام دوم» / آیا می‌توان مسیر ۲۰۰ ساله توسعه را ۲۰ ساله طی کرد؟ + فیلم


اما در نظریه نظام انقلابی چله‌های پیاپی در پس یکدیگر می‌آیند، هر چله‌ای با جوانان عصر خود شروع می‌شود و ادامه کار در یک نسل خلاصه نمی‌شود. انقلاب به نظام انقلابی تبدیل می‌شود و ثمره آن دولت انقلابی است. پیری در کار نیست، انتقال تجربه همراه با بلوغ اندیشه در رتبه‌های متفاوت مطرح است و این است معنای رشد و تعالی و شدنی که با صیرورت و تحول همراه است. در این مدل نیرو‌ها شاید پیر و محتاط و محافظه‌کار شوند، اما نظام هرگز به این ورطه نمی‌افتد. این می‌تواند رمز بیانیه گام دوم در ۴۰ سالگی انقلاب و خطاب آن به جوانان این زمان باشد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.