سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد حبیب زاده از الکترونیکی نشدن صورت وضعیت پیمانکاران پسماند

عضو شورای شهر تهران گفت: طبق دستور حناچی باید سامانه صورت وضعیت الکترونیکی به منظور اعمال نظارت سیستمی و کاهش مداخله نیروی انسانی در تأیید صورت وضعیت‌ها عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در جریان برگزاری صدو بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران نسبت به تأخیر در عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک در حوزه پسماند تذکر داد و گفت: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نظافت و نگهداری معابر وظیفه شهرداری‌ها است و بی‌شک انجام درست این وظیفه اهمیت بالایی برای شهروندان دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بررسی‌های میدانی صورت گرفته اظهار کرد: وضعیت عملکرد برخی از پیمانکاران خدمات شهری در حوزه جمع‌آوری پسماند‌های‌تر و خشک شایسته نیست و از کارگران غیر مجاز برای جمع‌آوری پسماند استفاده می‌شود.

حبیب‌زاده افزود: عدم ایجاد زیرساخت مناسب برای تفکیک پسماند‌های خشک در مبدا، عدم الزام پیمانکاران به موضوع فرهنگ‌سازی مناسب و ایجاد انگیزه در شهروندان به منظور تحویل پسماند‌های تفکیک شده در غرفه‌ها، استفاده پیمانکار از نیرو‌های قراردادی برای جمع‌آوری پسماند‌های خشک از داخل مخازن، علاوه بر ورود خسارات مادی و معنوی به شهرداری تهران چهره شهر را زشت کرده و انتقادات زیادی را به همراه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه عدم وجود پایگاه داده از دلایل این آشفتگی است، نظارت بر پیمانکاران را امری مهم برشمرد و اظهار کرد: برای رفع این مشکلات و نظانمند کردن اصطلاحات پیمانکاران باید بر اساس دستور شهردار تهران سامانه صورت وضعیت الکترونیک به منظور اعمال نظارت سیستمی و کاهش مداخله نیروی انسانی بر تایید صورت وضعیت‌ها و پرداخت صورت وضعیت بر اساس عملکرد دقیق پیمانکاران اجرایی شده و مناطق شهری را موظف به ثبت کلیه اطلاعات صورت وضعیت در سامانه مذکور شود.

حبیب زاده با انتقاد از الکترونیکی نشدن صورت وضعیت‌ها ادامه داد: اطلاعات صحیح به ساختارمند نمودن پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران کمک بزرگی می‌کند و براورد دقیق میزان کارکرد پیمانکاران و نظارت بر عملکرد آن‌ها را عملیاتی می‌کند.

عضو شورای شهر تهران  با اشاره به مشکلات مالی شهرداری گفت: وقت آن رسیده که به صورت جدی این موضوع در دستور کار متولیان امر قرار گیرد تا با اعمال نظارت سیستمی و عملکرد پیمانکار و استفاده از شیوه‌های جدید تفکیک پسماند در مبدأ هزینه‌های شهرداری در این حوزه واقعی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.