سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تهران:

مهندسین باید خود را در برابر چالش‌های شهر مسئول بدانند

هاشمی با بیان اینکه توسعه و رونق شهر نتیجه زحمات مهندسین است، گفت: آنان باید خود را در برابر چالش‌های شهر هم مسئول بدانند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در آغاز صد و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن روز مهندس گفت: طراحی شهری و استفاده از فضاهای آن در حوزه دانش مهندسی است و به همان مقدار که توسعه و رونق شهر نتیجه زحمات مهندسین می‌باشد، ایمنی، صحت طراحی و پیش بینی پیامدهای بهره برداری نیز در حوزه مسئولیت آنان قرار دارد.


بیشتر بخوانید؛ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی در سال آینده کمتر از تورم خواهد بود


وی افزود: نقش خطیر مهندسان در فرآیند توسعه شهر باید از سوی همه دستگاه‌های مسئول اعم از شهرداری،‌ دولت و دستگاه قضایی پذیرفته شود و جامعه مهندسین باید خود را در برابر چالش‌های شهر مسئول بدانند.

هاشمی با اشاره به اینکه مهندسین مشاور توانمندی فنی و علمی بالایی دارند،‌ اظهار کرد: آنها باید این مسئولیت اخلاقی را بپذیرند که توصیه پذیری از مقامات، دستگاه‌ها و تأمین منافع کارفرمایان سبب نقض اصول ایمنی و استانداردهای فنی و زیستی در اماکن ساخته شدها نشود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه بیشتر پروژه‌های مسئله‌دار تهران پیوست‌های ترافیکی و استانداردهای ایمنی مناسب را ندارند، گفت: البته نباید نقش مدیران، تصمیم گیرندگان و مسئولان این پروژه‌ها نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه مهندسین باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به توسعه شهری بنگرد، اظهار کرد: در حوزه اجرا نیز جامعه مهندسین باید فراتر از درآمد به توسعه شهری توجه کنند و بر رعایت استانداردها و تأمین ایمنی در سازه‌ها و پروژه‌ها وسواس داشته باشند.

انتهای پیام/

توسعه و رونق شهر نتیجه زحمات مهندسین است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.