سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه ترانزیت حمل‌ونقل با تکمیل راه‌آهن قزوین رشت/ ایجاد اشتغال پایدار با توجه به صنعت حمل‌ونقل

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت، آستارا و آذربایجان شاهد افزایش سهم جابه‌جایی کالا، مسافر و تقویت ترانزیت در این بخش خواهیم بود.

مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس  شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پروژه ریلی راه‌آهن قزوین – رشت نقش بسیار مؤثری در توسعه حمل‌ونقل ریلی دارد، گفت: با تکمیل خط راه‌آهن قزوین – رشت، رشت – آستارا و آذربایجان کریدور شمال به جنوب کشور را به هم متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل کریدور شمال به جنوب باید خط‌های ریلی بوشهر و شیراز را تکمیل کنیم، گفت: دولت باید اولویت برنامه‌های خود را بر تقویت صنعت حمل‌ونقل ریلی قرار دهد و هرچه سریعتر پروژه ریلی رشت – آستارا و آذربایجان را برای توسعه ترانزیت و افزایش حمل بار و  کالا به کار گیرد.

کیان‌پور اظهار کرد: با احیای خط ریلی رشت – آستارا و آذربایجان در حلقه مفقوده دسترسی اروپا ایجاد می‌شود و ما می‌توانیم از طریق این صنعت سهم حمل‌ونقل ریلی را در بخش کالا، بار و مسافر در بین کشورهای منطقه افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید: ساخت خطوط ریلی دوم برای افزایش ظرفیت حمل و نقل/ راه آهن ایران به افغانستان متصل می‌شود 


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حمل‌ونقل بار و کالا از طریق بخش ریلی برای ما بسیار ضروری است، گفت: متأسفانه هنوز سهم حمل‌ونقل ریلی با اهداف برنامه ششم توسعه فاصله بسیاری دارد و ما می‌توانیم با افتتاح این خط ریلی سهم بزرگی از کالا و بار را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی راه‌آهن ارومیه باید به مرزهای بین‌المللی متصل شویم، گفت: هنوز حلقه مفقوده اتصال ریلی ما به کشورهای همسایه از جمله عراق و آذربایجان تکمیل نشده و به همین منظور سهم ترانزیت ما پایین است، بنابراین باید دولت اولویت برنامه‌های خود را برای تقویت اقتصاد کشور در صنعت حمل و نقل ریلی قرار دهد.

کیان‌پور اظهار کرد: با توسعه صنعت حمل و نقل ریلی شاهد کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شویم و از سوی دیگر شاهد ایجاد یک اشتغال پایه برای کشور خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش تولید ناخالص، ایجاد رونق در اقتصاد کشور و افزایش سهم جابه‌جایی کالا، بار و مسافر باید بخش حمل‌ونقل ریلی خود را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون با توجه به پایین بودن قیمت انرژی و سوخت در کشور باید سهم جابه‌جایی بار، کالا و مسافر را در بخش ریلی تقویت کنیم تا شاهد کاهش مصرف سوخت در این بخش باشیم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.