سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

افزایش 12 تا 15 درصدی کرایه تاکسی در سال 98

علیخانی گفت: افزایش کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال آینده کمتر از میزان تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۵ اسفند ماه) برگزار شد، با اشاره به تصمیم شورا در مورد تغییر در نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال آینده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا این تاریخ لایحه‌ای در خصوص کرایه‌های سال آینده ارائه نشده است و تنها نامه‌ای به صورت الحاقیه برای بودجه ارسال شده که در دست بررسی است و هنوز در مورد آن تصمیم‌گیری نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس نرخ تورم پیشنهادی ارائه شده که در کمیسیون در حال بررسی است، افزود: این موضوع علاوه بر بودجه به صورت جداگانه هم بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: ما به طور معمول بین ۱۲ تا ۱۵ درصد هر ساله افزایش می‌دهیم و امسال هم طبیعتاً باید بر همین روال باشد.

علیخانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه احتمال دارد افزایش کرایه‌ها کمتر از میزان تورم باشد، تصریح کرد: ما همیشه زیر نرخ تورم کرایه‌ها را افزایش داده‌ایم و این موضوع در نرخ تاکسی و اتوبوس متفاوت بوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: ما بر اساس شرایط زمانی و مکانی و روز‌هایی که آب و هوای خاص دارد، فرمولی طراحی کرده‌ایم که بر اساس آن قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اتوبوس و مترو یارانه دریافت می‌کنند، اما رانندگان تاکسی از این حق محروم هستند، افزود: آن‌ها مانند بخش خصوصی می‌مانند، اما ما هم نمی‌توانیم درصدی برای آن‌ها تعیین کنیم که ضرر نکنند، اگرچه مشکلاتی همچون تهیه قطعات خودرو هم دامن‌گیر آن‌هاست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه تأخیر در ارائه مصوبه کرایه تاکسی و ارائه آن در ماه‌های اردیبهشت و خرداد اشکالی است که از سوی شهرداری رخ می‌دهد و باید در ابتدای هر سال ارائه شود.

علیخانی با بیان اینکه امسال هم این لایحه دیر ارائه شده است، گفت: البته تغییرات پی در پی شهردار تهران در این وضعیت مؤثر بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
شهروند
۰۸:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا کسی نیست که به این افزایش نرخ کرایه تاکسی ها نظارتی داشته باشه بطور مثال مسیر میدون ولیعصر تا ستار خان سر خیابان پاتریس رو 4000 تومن می گیرن ....آخه چند درصد افزایش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسدالله
۰۹:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام کرایه رسالت ونک در سال 97 مصوب شده بود 2750 تومان ازمردم راننده ها میگرفتن 3000 تومان اما الا که در سال 98 هستیم به این 3000 تومن 20 درصد اضافه میکنند راننده ها چرا هیچ مسولی جلوی اینها را نمیگیره
عادل
۱۳:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
هزینه تمام شده برای رانندگان حمل ونقل خیلی بیش از نرخی هست که دریافت میکنن
البته که مسافرها هم نبایست تاوان این افزایش نرخ را بدهند ولی کلا توازن در اقتصاد ما دگرگون شده.
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
امروز 10اردیبهشت در مسیر ما افزایش نرخ کرایه تاکسی 30درصد بوده
ناصر
۱۸:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
والا تمام قطعات بین صدتا چهارصد درصد افزایش داشته واقعلا برچه مبنا ۱۲تا۱۵درصد آخه انصاف هم چیز خوبیه حداقل ۵۰درصد باید افزایش داشته باشه
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
گروهی برای همه مردمه حقوق ما مگه چقدر اضافه شده ؟ چرا تاوان گرون شدن وسایل خودرو شما رو مسافر باید بده
سعید
۰۷:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
تو شرایط آب و هوایی خاص کارت فروختین ولی هیچ سرویسی ندادین
مهدی
۱۳:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
خدا بخیر کنه .
تورم ما چند درصده ؟؟؟
42 یا 100 یا بالاتر ؟