سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه هشدار در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

سامانه هشدار سامانه‌های کنترل DCS با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه ششم راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس تعمیرات سیستم‌های کنترل پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: سامانه‌ هشدار سیستم‌های کنترل DCS با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه ششم در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن با موفقیت راه اندازی شد.

پیمان اشو با اشاره به قابلیت چشمگیر این سامانه در پیشگیری ازتوقف و کاهش تولید، افزود: این سامانه با هشدار به موقع به نفرات اتاق کنترل، آن‌ها را از شرایط غیر عادی مطلع می‌سازد و فرصت لازم را برای تحت کنترل درآوردن شرایط مهیا می‌کند.

رئیس تعمیرات سیستم‌های کنترل پالایشگاه ششم عنوان کرد: راه اندازی این سامانه از کار‌های به‌جا مانده از زمان طرح بوده که با توجه به اهمیت موضوع و برای افزایش ایمنی و بهبود کنترل شرایط پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت.

اشو، با اشاره به تأثیر غیر مستقیم سامانه هشدار بر حفاظت محیط زیست، بیان کرد: با توجه به نقش مهم این سامانه در پیشگیری از توقف‌های پالایشگاه، کمک شایانی به کاهش مشعل سوزی (فلرینگ) گاز‌های اسیدی و غیر اسیدی می‌شود.

رئیس تعمیرات سیستم‌های کنترل پالایشگاه ششم یادآور شد: تولید پایدار و مستمر، ارتقای سطح ایمنی، افزایش رضایت‌مندی نیروی انسانی و همچنین مدیریت اطلاعات و استفاده و آنالیز آن‌ها از دیگر دستاورد‌های راه اندازی این سامانه است.

پالایشگاه ششم (فاز‌های ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی) در شرقی‌ترین نقطه مجموعه پالایشگاه‌های پارس جنوبی در منطقه عسلویه قرار دارد.

این پالایشگاه با توان تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۷۸ هزار بشکه میعانات گازی، ۲۹۰۰ تن LPG (۱۸۰۰ تن پروپان و ۱۱۰۰ تن بوتان)، ۲۴۰۰ تن اتان و ۴۰۰ تن گوگرد، دی ۹۴ به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ک

سامانه‌ هشدار در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی ایجاد شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.