سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در فارس

کارشناس جهاد کشاورزی فارس از برداشت ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طاهری کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه ۵۲۰ هکتار نرگس زار در فارس به صورت دیم و آبی وجود دارد، گفت: امسال ۳۰۰ میلیون شاخه گل از آن ها برداشت و روانه بازار شد.

وی افزود: سازگاری با شرایط اقلیمی، مقاومت نسبت به کم آبی، زیبایی و عطر و بوی خاص، پرورش در فضای باز و اقتصادی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که سبب شده کشاورزان استان به کشت گل نرگس رغبت نشان دهند.

طاهری با بیان اینکه گل‌دهی نرگس زار‌ها همه ساله از دی آغاز و تا نیمه اسفند ادامه دارد، افزود: امسال هر کیلوگرم گل نرگس از۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی فارس، گونه‌های نرگس استان را شامل شش پر، شهلا، پرپر، هزارپر، شیپوری و شیراز اعلام و تصریح کرد: شهرستان‌های شیراز، لار، اقلید، کازرون، ممسنی، رستم، مهر، فراشنبد و جهرم تولید کنندگان عمده این گل در استان هستند.

طاهری اظهارداشت: شهرستان‌های جهرم با ۳۰۰ و کازرون با ۱۷۰ هکتار عمده ترین تولید کننده گل نرگس استان هستند.

کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی فارس افزود: گل نرگس فارس به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و ماندگاری بعد از برداشت، علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها به کشور عراق هم صادر می‌شود.

انتهای پیام/م

برداشت ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.