سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دیده استان کرمانشاه

مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه، از ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دیده استان از زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،بابک عاطفی مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه گفت : در زلزله پارسال غرب کرمانشاه در مجموع ۲۶ هزار واحد مسکونی در روستا‌های مناطق زلزله زده تخریب شد که ۲۲ هزار واحد احداث شده تحویل مالکان شده و کار بازسازی چهار هزار واحد روستایی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی گفت : همچنین کار تعمیرات ۶۳ هزار واحد مسکونی تعمیری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در زلزله پارسال آسیب دید، نیز پایان یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت:هم اکنون بنیاد مسکن شهرستان قصرشیرین، بعد از اتمام کار بنیاد مسکن استان تهران به عنوان ستاد معین شهرستان، فعال و مستقر است.

عاطفی افزود: در زلزله ۶.۴ ریشتری شهرستان قصرشیرین که کانون آن چهار روستای قصرشیرین بود محدودیت قائل نشدیم و تاکنون ۶۷ واحد تخریبی در این روستا‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: ملاک اعطای تسهیلات به واحد‌های آسیب دیده در این مناطق واحد‌هایی هستند که در سامانه ستاد بازسازی ثبت شده اند و برای بنیاد مسکن هم به واحد‌هایی که پروانه مسکونی دارند، تسهیلات تعلق می‌گیرد.

عاطفی اظهار داشت: کمک‌های بلاعوض به واحد‌هایی تعلق می‌گیرد که تا مدت باقیمانده تا پایان سال جاری کار آوار برداری یا پی کنی واحد‌های مسکونی خود را انجام داده باشند.

فرماندار قصرشیرین گفت: کار بازسازی در روستا‌های زلزله زده شهرستان ۹۸ درصد انجام شده و تقریبا رو به اتمام است، ولی در بخش شهری متاسفانه کار به کندی پیش رفته است.

مرادعلی تاتار افزود: در جلسه‌ای که با مدیریت بحران استان و رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه برگزار شد، مقرر گردید که واحد‌های نگهبانی و سرایداری گلخانه‌های شهرستان قصرشیرین به عنوان واحد مسکونی تسهیلات دریافت کنند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی اظهار داشت: ۲۰ درصد مستاجران شهرستان قصرشیرین هنوز تسهیلات و بلاعوض دریافت نکرده اند که باید تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: سه محله پالی آباد، امیدوار و قصر جدید که در محدوده شهری نبودند با پیگیری‌های انجام شده به محدوده شهری الحاق شده اند و برای دریافت تسهیلات تعیین تکلیف می‌شوند.

فرماندار قصرشیرین در ادامه از ساخت ۳۴۹ واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان که در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان پارسال تخریب شده بود، خبر داد و افزود: از مجموع این واحد‌های تازه احداث شده، ۵۹ واحد در مناطق شهری و ۲۹۰ واحد نیز در مناطق روستایی است.

تاتار گفت: از مجموع واحد‌های تخریبی تاکنون صاحبان ۷۲۹ واحد مسکونی با تشکیل پرونده به منظور دریافت تسهیلات بازسازی به بانک‌های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۳۴۹ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی است.

وی با بیان اینکه در زلزله غرب کرمانشاه آبان پارسال در مجموع ۹۶۰ واحد مسکونی تخریب شد، اظهار داشت: از واحد‌های تخریبی، ۶۵۰ واحد مسکونی شهری و ۳۱۰ واحد مسکونی روستایی است.

 

 

انتهای پیام/د

در زلزله پارسال غرب کرمانشاه در مجموع ۲۶ هزار واحد مسکونی در روستا‌های مناطق زلزله زده تخریب شد

 

برچسب ها: قیمت مسکن ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.