سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین:

زمین‌های با کاربری آموزشی به موسسان مدارس غیر دولتی واگذار شوند

استاندار قزوین گفت: زمین‌های با کاربری آموزشی بر اساس مقررات به موسسان مدارس غیر دولتی واگذار شوند تا مشکل کمبود مدرسه‌های استاندارد در استان مرتفع شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: اداره کل راه و شهرسازی می‌تواند اراضی با کاربری آموزشی را با اولویت به موسسان غیردولتی که مدارس آن‌ها استحکام بنای لازم را ندارد واگذار کند.

وی اضافه کرد: برای این کار ابتدا باید مدارس غیر دولتی بر اساس سطح استحکام بنا رده بندی شوند تا بتوان برای واگذاری زمین بر اساس آن اقدام کرد.

زاهدی ادامه داد:همچنین به عنوان راهکاری دیگر می‌توان اراضی آموزشی که متعلق به مردم است را با توافق آن‌ها تملک و برای احداث مجموعه‌های جدید اقدام کرد.

استاندار در ادامه گفت: خیران مدرسه سازی که قصد دارند یک واحد آموزشی احداث کنند باید محل و مکان آن مدرسه را با نظرآموزش و پرورش تعیین کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی کودک ایرانی اسلامی در آبان ماه سال آینده  بر همکاری دستگاه‌ها تاکید کرد.

مدیر کل اموزش و پرورش استان هم با اشاره به تحصیل ۲۱ هزار و ۲۸۵ دانش اموز در ۲۳۸ واحد آموزشی غیر دولتی استان گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۰ درصد دانش آموزان استان ما در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

رحمانی افزود: از مجموع ۲۳۸ واحد اموزشی غیر دولتی ۲۷ فضا احداثی و مقاوم هستند و مابقی به صورت استیجاری اند و در برابر حوادث غیر مترقبه ایمنی و استحکام لازم ندارند.

مدیر کل اموزش و پرورش استان گفت: قزوین سال آینده میزبان همایش کودک ایران اسلامی خواهد بود.

فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: بیش از ۹۰ درصد از مدارس غیر دولتی در استان کاربری مسکونی دارند و این کاربری مسکونی باعث شده است تا استحکام لازم را در برابر زلزله و حوادث غیر مترقبه نداشته باشند.

جوانبخت مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم گفت: هم اکنون مدارس غیر دولتی استان، ۸۰ میلیارد تومان سالانه به آموزش و پرورش و دولت کمک می‌کنند.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.