سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر قطر در نشست سران اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند

به گفته یک منبع قطری، تمیم بن حمد آل ثانی در اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب که قرار است در مصر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک در دوحه به نقل از یک منبع وزارت خارجه قطر گفت: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، با وجود دریافت دعوتنامه قاهره در اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب (ال‌ای‌اس) که قرار است ۲۳ فوریه در مصر آغاز شود، شرکت نخواهد کرد، چون پیام مصر ناقض پروتکل بین‌المللی در چند سطح است.

این منبع قطری گفت: «قطر دعوتنامه‌ای برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اروپا-اتحادیه عرب در مصر دریافت کرد. این دعوتنامه به لحاظ لحن و قالب ناقض پروتکل بین‌المللی است.»

به گفته وی، دعوتنامه قطر بر خلاف دعوتنامه‌های ارسالی برای دیگر کشور‌های عربی، شخصا خطاب به امیر کشور نیست و به نمایندگی دائم قطر در ال‌ای‌اس ارسال نشده بلکه به سفارت یونان در دوحه فرستاده شده است.

وی افزود: «سبک و سیاق این پیام شبیه یک پیام یادآوری درباره اجلاس است و با یک دعوتنامه رسمی همخوانی ندارد.»

این منبع قطری اقدامات مصر را «غیرحرفه‌ای» توصیف، اما خاطرنشان کرد با این وجود، نماینده دائم قطر در اتحادیه عرب در آن اجلاس شرکت می‌کند، چون دوحه به همکاری با شرکای اروپایی خود و فعالیت‌های مشترک با دیگر دولت‌های عرب متعهد است.

اجلاس دو روزه اتحادیه اروپا- اتحادیه عرب در شهر بندری شرم الشیخ در ساحل دریای سرخ برگزار خواهد شد. بحران کنونی در روابط قطر و کشور‌های عربی موجب شد امیر قطر در دسامبر گذشته یک رویداد مهم دیگر کشور‌های عربی یعنی شورای همکاری خلیج فارس را که در ریاض برگزار شد، تحریم کند.

در ژوئن ۲۰۱۷ مصر به صف سه کشور عربی بحرین، عربستان سعودی و امارات عربی پیوست که روابط دیپلماتیک با قطر را قطع و با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم آن را محاصره اقتصادی کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، مصر ، اتحادیه عرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.