سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان توسعه تجارت:

۵۰۰ میلیارد تومان بسته حمایتی صادراتی تا پایان سال پرداخت می‌شود/صنعت نمایشگاهی ویترین صنعت کشور

مودودی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای بسته حمایتی صادراتی مشخص شده است که تا پایان سال پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت در حاشیه مراسم دومین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت نمایشگاهی گفت: در وضعیت کنونی تحریم‌ها که هدف اصلی آن مردم است باید با گسترش و بهبود بخشیدن صنعت به جنگ اقتصادی رفت.

سرپرست سازمان توسعه تجارت افزود: امروز باید به صنعت نمایشگاهی که ویترین صنعت کشور است بیشترین بها را داد و نگاه را به سمت توسعه برد. این فرآیند باید ارتقا پیدا کند و از چارچوب نمایشگاهی تبدیل به فضایی برای رشد و چرخه صنعت شود.

مودودی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد به تصویب رسیده است که تا پایان سال پرداخت می شود.این بسته مشوقی برای صادرات است.

توسعه مدرسه صادرات برای تخصصی کردن دانش فنی تجارت/ تحریم‌ها مردم را هدف قرار داده اند

مودودی ادامه داد: استراتژی سازمان توسعه تجارت،  توسعه مدرسه صادرات برای تخصصی کردن دانش فنی تجارت، تعریف مگاپروژه‌های صادراتی، توسعه پایانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است تا ظرفیت کشور در بازار‌های بین‌المللی ارتقا یابد.


بیشتر بخوانید: ۱۰۰ کالا به لیست ممنوعه واردات اضافه شد/اهدای جایزه برند ملی در ۷ اسفند


مودودی تاکید کرد: تاکنون نتوانسته ایم به خوبی از ظرفیت نشان های تجاری خود در سطح جهان استفاده کنیم. امروز و در شرایط تحریم بیش از موضوع نقل و انتقالات ارزی و ارتقای تولید، به امید و اعتماد نیازمندیم، زیرا دشمنان با تحریم‌ها به دنبال نا امید کردن مردم هستند و در این راستا صنعت نمایشگاهی نقش خطیری دارد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت افزود: برخلاف آنچه اظهار می‌شود تحریم‌ها مردم را هدف قرار داده است، زیرا شاهدیم حتی برای حرکت کشتی‌های حامل غذا و دارو به سمت ایران اختلال ایجاد می‌کنند.

مودودی گفت: برای خروج از شرایط کنونی هیچ گاه نمی‌توان به نیرو‌های خارجی دل بست، بلکه باید تغییر را از درون خودمان آغاز کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.