سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حیدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

آخرین جزئیات از اربعین ۹۸/ ایجاد سه ظرفیت جدید برای عزیمت زائران به عراق

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها می‌توانیم از مرزهای سومار، مهران، شلمچه و چذابه استفاده کنیم.

شهریار حیدری مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت اربعین ۹۸ گفت: بعد از پایان مراسم اربعین ۹۷ تاکنون ستاد اربعین  ۵ جلسه را برگزار کرده و همچنین شورای راهبردی اربعین هم ۲ جلسه را با حضور اعضا تشکیل داده‌ است.

 مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا نقاط ضعف برگزاری اربعین ۹۷ را اصلاح کنیم، افزود: البته نقاط ضعف به‌وجود آمده، به منزله ضعف دستگاه‌های اجرایی نبود بلکه هدف ما ارتقای کیفیت در برگزاری مراسم اربعین حسینی است. یعنی اگر خودرویی می‌بایست ظرف مدت یک ساعت به مرز برسد، اگر این زمان یک ساعت و ده دقیقه می‌شد، ما آن ده دقیقه را ضعف تلقی می‌کردیم. این نقاط ضعف به دستگاه‌ها ابلاغ شده که حتما در برنامه سال ۹۸ مدنظر قرار می‌گیرد.

حیدری با بیان اینکه ما دستور العمل مشخصی را برای برگزاری مراسم اربعین تهیه کرده‌ایم، گفت: این دستور العمل برای شهرستان، استان‌ها و کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی تدوین شده و این دستورالعمل‌ها برای هر کمیته مشخص شده است؛ ستاد شهرستان‌ها سال گذشته به مباحث اربعین ورود کردند، اما امسال دستور داده‌ایم تا جدی‌تر و رسمی‌تر برای ساماندهی اعزام زائرین ورود کنند.

وی با اشاره به جنبه‌های فرهنگی موجود در دستورالعمل‌های سال آینده  اظهار کرد: رویکرد دیگر بحث پشتیبانی علمی و فرهنگی مراسم اربعین است. ما یک شورای راهبردی داریم که متشکل از نخبگان فرهنگی و اجتماعی است. این افراد از دانشگاه‌های مختلف بوده و شامل افراد حقیقی و حقوقی است که  به منظور اظهار نظر پیرامون بهتر برگزار شدن مراسم اربعین دعوت می‌شوند. ما بر آنیم تا  مراسم اربعین را در سطح بین المللی برگزار کنیم و به همین منظور  نقطه نظر‌هایی را از این عزیزان دریافت و آن‌ها را عملیاتی می‌کنیم.

 مواکب برای اربعین  سال آینده ساماندهی  می‌شوند

وی در ادامه بیان کرد:  اما یک رویکرد جدیدتر بحث نحوه جمع آوری کمک‌های مردمی است. ان شاءالله قرار است این موضوع در قالب یک هیئت‌ امنا در سطح شهرستان، استان و مرکز شکل بگیرد و حمایت‌های مردم از مواکب و زائرین نهادینه شود. همچنین مسیر‌ها و هزینه‌ها به صورت مشخص در چارچوب تعریف شده تعیین شود که ان شاالله اربعین ۹۸ با کیفیت بهتر برگزار خواهد شد.

حیدری در ادامه افزود: جلسه‌ای قرار است در آینده با عوامل اجرایی دولت عراق برگزار شود تا ان شاءالله اگر ضعفی در عراق وجود دارد ، دولت عراق هم در راستای برطرف‌کردن نقاط ضعف، روان سازی و خدمات بهتر به زائرین برنامه ریزی کند.

استفاده از  مرز سومار و مرز خسروی برای اربعین ۹۸ 

مدیر کل امور مرزی درباره تسهیل در تردد زائرین حسینی گفت: درحال ایجاد ظرفیت جدید در مرز‌های مشترک با کشور عراق هستیم. ان شاءالله اگر بازارچه چیلات و بازارچه چنگوله در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه رسمی شود، سه ظرفیت جدید به مرز‌های ما داده می‌شود. قطعا در آن زمان می‌توانیم از مرزهای سومار، مهران، شلمچه و چذابه استفاده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: با فعالیت دو بازارچه‌ی استان ایلام، فعالیت‌های تجاری از مرز مهران به مرز چیلات و چنگوله انتقال پیدا می‌کند و قطعا روان سازی زائرین در بهترین شرایط و با امکانات بیشتری انجام خواهد گرفت.

حیدری درباره استفاده از ظرفیت هوایی در اربعین حسینی گفت: ما به سازمان هواپیمایی اعلام کرده‌ایم که از هم اکنون برای اربعین سال ۹۸ برنامه ریزی کنند و زمان بیشتری را برای زائرین  قائل شوند. به‌علاوه همانند سال گذشته که  قیمت مناسبی را اعلام کرده و با ما همکاری کردند، امسال هم این همکاری را ادامه دهند.

مدیر کل امور مرزی درباره استفاده از ظرفیت خطوط ریلی در اربعین سال آینده افزود: امسال قرار است خط ریلی خرمشهر به بصره افتتاح شود و این دو شهر به یکدیگر اتصال پیدا کنند تا ما از ظرفیت ریلی هم برای اربعین استفاده کنیم.

وی درباره ظرفیت دریایی اربعین ۹۸ گفت: سال ۹۷ امکان سفر با کشتی از خرمشهر به بصره فراهم شد، اما متأسفانه استقبال چندانی نداشتیم، البته  سفر دریایی به عنوان یک ظرفیت تعیین شده است و ما قطعا از ظرفیت‌های هوایی، زمینی، دریایی و ریلی برای اربعین ۹۸ استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کشور ، اربعین ، مرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
میلاد عبادی
۱۷:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
من عربم ساکن آبادان که حتی میتونم با لهجه عراقی صحبت کنم من ۱۵ سالمه پارسال که رفتم با لهجه عراقی حرف زدم از شلمچه تا نجف ازم پول نبرد برام تعریف میکرد که ما پولمون رو از فارسا در میاریم .
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
خدایا همه زوار امام حسین ع را به سلامت دار با زیارت عارفانه و مقبول با سهولت و در حد وسع با عنایت او و تمام یارانش
امین دهقان
۰۹:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام
ما امسال می خوام برم ولی برای اون روزی که بلیط اتوبوس از کرمان تا شلمچه نیست اگه می شه راهنمایی کنید تاریخ حرکت 98،07،17هست.
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
خدایا به خون گلوی حسین علیه السلام کرایه ها ارزون بشن تا همه بتونن برن منم بتونم برم ای خداااااااااا
لبیک یا حسین
۱۸:۳۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
زائرین کربلا برای کرایه رفت و برگشت با مشکل مواجع هستن چون رانندگآن عراقی با بی ارزش بودن پول ایرانی نرخ کرایه را بدلخواه خودشان رقم میزنند
زهرا
۰۰:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
از چندم میبرن پیاده روی ؟؟؟لطفا جواب بدین
...
۰۹:۱۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
طبق اونچه که دیدم از ده شهریور
عباس
۱۸:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام کاش ترتیبی اتخاذ شود که زائر وقتی ثبت نام می کند و تاریخ رفت و برگشتش معین می شود با توجه به وسیله درخواستی خودش لااقل داخل ایران برایش رزرو کنند و ارز مورد نظر را هم بهش تحویل دهند پارسال که اکثرا نتوانستند ارز بگیرند با تشکر
توفیق عبداوی
۰۰:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
جانم امام حسین
محمد
۱۰:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
حتی کرایه ۱۰میلیونم باشه حتز بگن یک مواکب هم بین راه نیست بازم مشتاق رفتنم کربلا کعبه عشق است
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
کربلا عشق است
.
۱۶:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
تنها مشکل وسیله نقلیه داخل عراق هست که هم کم گیر میاد هم گران هستن من اربعین ۹۷ فقط تقریبا یک میلیون فقط پول برای وسیله نقلیه دادم
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
تو رو به امام حسین کرایه ها رو نظارت کنین
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۴ تير ۱۳۹۸
با توجه به وضعیت امنیتی درعراق وحمایت برخی ازجریان های سیاسی به گروهک تروریستی داعش که جدیدا به آن هسته پنهان یا خاموش نام گزاری کردند ودرمنطقه الطارمیه که به شمال بغداد متصل می باشد اینجانب مجازنمیدانم که زائران اربعین ازمرزخسروی وارد عراق شوند ،زیرا اگردرنقشه دقت کنید ورودزائران ازمرزخسروی مشکل سازاست ،وهمچنین حرکت زائران به بغداد یعنی کاظمین با اطلاعات دقیق تری صورت گیرد
وبه زائران اربعین درمورد وضع امنیتی عراق پیامک و...اطلاع رسانی شود
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
پارسال نفری دویست کرایه اتوبوس دادیم چاره داشتیم برمیگشتیم از چذابه تا نجف یک میلیون کرایه دادم
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۸
من سال پیش یعنی ۹۷ اولین بارم بود که زیارت کربلا قسمتم میشد ، ان شاء الله همه بتونیم پابوسی آقا رو هر ساله مخصوصا توی اربعینش داشته باشیم ، موضوعی که اذیت کرد پارسال و واقعا جای تاسف و پیگیری داره نظارت درست در رابطه با هزینه‌های حمل و نقل هستش ، چه داخل و چه خارج از کشور .
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
لبیک یا حسین (ع)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
لبیک یاحسین ع
ولی ا... بابایی
۱۹:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
به عشق امام حسین علیه السلام روادید گرفته ام انشالله آقا بطلبه سال ۹۸ اربیعین پیاده برم کربلا
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
هر گونه دخالت سیستمی در کنترل مواکب مناسب نیست
چون مردم عراق با جون و دل از تمام دارائی شون دارن مایه میزارن و فقیر و غنی تمام تلاش خودشون رو میکنن تا به زوار امام حسین ع خدمت کنن
هر گونه ایجاد محدودیت و اعمال نظر ممکن باعث دلسردی قشر ضعیف تر برای خدمت به زوار بشه زوار هم توجه داشته باشن که خیلی وقتها کسی که حتی با یک لیوان آب به سراغشون میاد با نیت خالص داره خدمت رسانی میکنه
خدا و امام حسین از همه قبول کنه
انشاءالله این سفر قسمت همه آرزومندان بشه
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
غیر از مخارج 500هزار ورودی به عراق دریافت می کنند
وحید
۱۵:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
با سلام.
کاشکی یک مرکزی وسیستمی بوجود بیاید که از زایران سال قبل راجع به نقاط ضعف و معایب فراوان سال قبل درخواست نظر شود.
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
ایکاش وسایل نقلیه داخل عراق ساماندهی و قانونمند میشد که در رابطه با کرایه ها به زائران اجحاف نکنند و همچنین در مورد حذف روادید اقدام میکردند.
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
حالا کوتا اربعین؟؟!!
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
جانم به قربانت یا امام حسین ع
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
باید با امادیگ بیشتر به استقبال پیاده روی اربعین 98 بریم
جواد
۰۹:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
بین بصره و دیوانیه نیاز به موکب می باشد و هر ساله در این مسیر این کمبود احساس میشه لذا شایسته است مسولین محترم در طول این مسیر برنامه ریزی داشته باشند
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
الحمدالله