سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آمار طلاق در مناطق یک و ۳ پایتخت بیشتر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اندیشکده خانواده گفت: فراوانی طلاق در مناطق یک و ۳ شهر تهران بسیار بالاست.

غلامعلی افروز عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اندیشکده خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: فراوانی طلاق در مناطق یک و ۳ شهر تهران بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه در این مناطق با وجود شرایط خوب اقتصادی از هر ۵ دختر و پسری که در ۲ سال پیش ازدواج کردند، ۲ زوج جدا شدند و یک زوج نیز درگیر و یک زوج هم نسبتاً راضی هستند، افزود: ریشه‌های همسرگریزی و همسر ستیزی طلاق لزوما مباحث اقتصادی و کار نیست.

افروز ادامه داد: ریشه‌های اصلی جدایی و طلاق دافعه‌های روانی، رفتاری، جنسی و از دست دادن آرامش و حاکمیت حقوق عاطفی در خانواده است.


بیشتر بخوانید:استنکاف دولت از ایجاد صندوق اندوخته جوانان دلیل اجرایی نشدن قانون تسهیل ازدواج 


وی با بیان اینکه آرامش غایت ازدواج است و زن و شوهر اگر آرامش نداشته باشند زودتر جدا می‌شوند، تصریح کرد: عمده علل طلاق  در مناطق شمال شهر تهران،  تنوع طلبی‌های رفتاری و جنسی، دافعه‌های روانی، رفتاری و جنسی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
مگه کسی میتونه ازدواج کنه که طلاق بگیره؟
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
مردم از فقر و بدبختی و گرسنگی و دربه دری ودیونه شدن؛....چطوری میتونند ازدواج کنند ؟
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
دیکه طلاقی در کار نیس؛ چون ازدواجی دیگه در کار نیس
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
خوش به حال خودم که دراواسط عمرمجردم
علیرضا قربانزاده
۱۱:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
یادمه حدود سال ۱۳۷۰ یکی از اقوام نزدیک من طلاق گرفته بود بخاطر اعتیاد همسرش، این بنده خدا با وجود اینکه ۵ تا بچه داشت اما بخاطر حرف مردم چند سال از خونه بیرون نیومد. تو خونه پدر و مادرش هم به جز پدر و مادر ، بچه هاش و ۲ تا خواهراش هم پیش هیچکس نمیرفت از خجالت اما الان بعضی از دوستان بخاطر طلاق، ازدواج میکنند. اروپایی ها و آمریکایی ها اینقدر رفتارهای خوبی دارند که آدم کیف میکنه اما نمیدونم چرا ما فقط تو قضیه رابطه دوستی دختر و پسر از اونا تابعیت میکنیم. جالب اینه که همین دوستان بالا شهری ما همگی به کوروش کبیر و اصالت ایرانی افتخار می کنن ولی باز تا می‌بینند که جوون خارجیه چیکار کرده میرن و همون کارو انجام میدن. به امید پایبندی به همه ازدواج ها