سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت چک با استقرار موشکهای آمریکایی در خاک این کشور

رئیس‌جمهور چک اعلام کرد با استقرار سامانه‌های موشکی آمریکایی در خاک کشورش مخالف است و هیچ دلیلی برای این اقدام وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، میلوش زِمان، رئیس‌جمهور چِک اعلام کرد هیچ دلیلی برای استقرار موشکهای آمریکایی در خاک این کشور وجود ندارد.

رئیس‌جمهوری چک در گفتگویی تلویزیونی در پاسخ به اینکه واکنش این کشور به درخواست واشنگتن برای استقرار سامانه‌های موشکی آمریکایی چیست، تأکید کرد: «من قطعاً با این موضوع مخالفم و هیچ دلیلی برای آن نمی‌بینم». پیش از این مقامات دولت لهستان گفته بودند از ایده استقرار موشکهای آمریکا در خاک لهستان و کشورهای اروپایی پشتیبانی می‌کنند.

میلوش زمان همچنین با ابراز نگرانی نسبت به آغاز جنگ تجاری واشنگتن با چین و اتحادیه اروپا افزود سیاستهای آمریکا شرایط جهانی را بدتر می‌کند.

آمریکا اخیراً با ادعای اینکه روسیه پیمان موشکی میان دو کشور را نقض کرده، اعلام کرد از این توافق‌نامه خارج می‌شود. واشنگتن همچنین به بهانه مقابله با تهدید موشکی مسکو در حال استقرار سامانه‌های موشکی در کشورهای نزدیک به مرز روسیه است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به خروج آمریکا از توافق موشکی بین دو کشور تأکید کرد این اقدام واشنگتن را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و مسکو نیز اجرای تعهدات این توافق‌نامه را متوقف می‌کند.

۳۲ سال پیش، رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را امضا کردند. هدف از این پیمان انهدام همه موشک‌های کروز و بالستیک آمریکا و روسیه که از زمین پرتاب می‌شوند و موشک‌هایی که بُرد آن‌ها بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر است، بود. واشنگتن ماه‌هاست که مسکو را متهم می‌کند با مستقر کردن موشک‌های نواتور M. ۷۲۹۹ در زرادخانه نظامی خود، این توافق را نقض کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.