سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: سیاست‌های مخرب آمریکا امنیت اروپا را به خطر می‌اندازد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد امنیت اروپا گروگان سیاست‌های مخرب آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی در جمع اعضای انجمن تجاری اروپا در روز پنجشنبه گفت: امنیت مردم اروپا به گروگانی برای سیاست‌های مخربی تبدیل شده است که از سوی آمریکا و کشور‌های منزجر از روسیه در اتحادیه اروپا اعمال می‌شود.

او گفت: "متأسفانه، امنیت مردم اروپا و صلح اروپا به گروگانی برای سیاست‌های مخرب واشنگتن و یک گروه کوچک، اما به شدت تهاجمی از منزجران در اتحادیه اروپا تبدیل شده است. "

لاوروف خاطرنشان کرد ناتو همچنین به تقویت قوای نظامی خود در مرز‌های روسیه ادامه می‌دهد.

او افزود: "غیر از مقدونیه و دیگر کشور‌های حوزه بالکان، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو همچنان مصمم به جذب اوکراین و گرجستان است. "

این دیپلمات بلندپایه روس تأکید کرد: "خارج شدن واشنگتن از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان برد با حمایت اعضای ناتو مواجه شده است با آن که اوضاع بحث برانگیز است و شامل خوش بینی نمی‌شود. چنین اقداماتی سبب افزایش تنش‌های نظامی و سیاسی به ویژه در همسایگی مشترک ما می‌شود. "

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، تحریم‌های مرتبط با تسلیحات شیمیایی اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا خارج از چارچوب قوانین بین المللی هستند.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه روسیه پس از آن این سخنان را بیان کرد که پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور تمایلی به اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه ندارد. او تأکید کرد باید برای تغییر این روند اقداماتی انجام داد.

به گفته رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه، مسکو آماده همکاری با اتحادیه اروپاست و می‌خواهد این اتحادیه یک بلوک متحد و قدرتمندتر باشد.

لاوروف روز پنجشنبه همچنین گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا بر سر تسلیحات شیمیایی در خارج از چارچوب قوانین بین المللی قرار دارند، زیرا معیار‌های آن‌ها بر اساس ابتکار عمل پاریس است تا استاندارد‌های سازمان منع تسلیحات شیمیایی.

او گفت: "این اقدام خارج از چارچوب قوانین بین المللی قرار دارد. کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی قانون بین المللی است. منظورم این است که اتحادیه اروپا وسوسه شده است خارج از ساختار‌ها عمل کند در حالی که باید با کل جهان مذاکره کند. "

پیشتر یک منبع در بروکسل در گفتگو با اسپوتنیک گفت: اتحادیه اروپا تحریم‌ها را علیه روسیه بر سر اوکراین به مدت شش ماه دیگر تمدید کرده است. این منبع افزود هشت نام دیگر به فهرست تحریمی بر سر حادثه در تنگه کرچ در ماه نوامبر افزوده شده است.

علاوه بر این، اوایل این ماه، گفته می‌شود فرانسه و آلمان در ارتباط با مدیریت اتحادیه اروپا بر سر طرح نورد استریم دو به توافق رسیدند و معاهده‌ای را امضا کردند که بر اساس آن، برلین قادر خواهد بود قوانینی را تعریف کند که بر اساس آن، این طرح کار خواهد کرد.

لاوروف همچنین گفت: روابط روسیه با ژاپن از جمله در زمینه امنیتی وارد سطحی جدید شده است و این یک اولویت برای مسکو محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: "توافق نامه‌ای که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امضا کردند برای رساندن روابط ما به سطحی جدید اهمیت دارد. این اولویت شماره یک هم در زمینه اقتصادی و هم در زمینه سیاسی و امنیتی محسوب می‌شود. "

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.