سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبس یادگار استکبار ستیزی خراسان جنوبی

همایش اسوه‌های صبر و مقاومت با محوریت رونمایی از ۲۰ جلد کتاب خاطرات مادران و همسران شهدا در طبس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،همایش اسوه‌های صبر و مقاومت با محوریت رونمایی از ۲۰ جلد کتاب خاطرات و روایات مادران و همسران شهدا و با حضور مادران،همسران و دختران شهدا، بانوان انقلابی، زنان فرهیخته دینی و بانوان راهنمای زائر آستان حضرت حسین ابن موسی الکاظم (ع) طبس امروز در سالن همایش‌های میقات الرضا برگزار شد.

فرشته اسدزاده مسئول جمعیت بانوان فرهیخته دینی سازمان تبلیغات اسلامی سخنران ویژه این همایش در جمع بانوان با اشاره به جایگاه رفیع زنان در جامعه امروز و در مقابله با دشمنان و نیز در تبیین سبک زندگی جهادی گفت: سنگری که در جبهه بسته شد شاید تعیین تکلیفش با کسانی بود که پشت میز‌های ستادکل می‌نشستند و با استراتژی‌های دفاعی طرح می‌ریختند اما امروز استراتژی در دست مادران و زنان است و این زنان هستند که باید برای حضور محکم فرزندانشان در رویارویی با دشمنان در جنگ نرم بنشینند برنامه بریزند و طراحی کنند.

وی افزود: برای زندگی جهادی لازم نیست یک بانوی تحصیلکرده خیلی خاص بود.

اسدزاده جایگاه مادرانی که در سال‌های دفاع مقدس فرزندانشان را برای جبهه‌ها آماده کردند را بسیار مفید دانست و گفت: شاید عده زیادی از آن‌ها تحصیلات، مقام و ثروتی نداشتند اما قلبی بزرگ دارایی آنان بود و با این قلب هدایتگر مردانی بودند که از مرز‌ها و حریم اسلام و کشور امام زمان دفاع کردند.

مسئول جمعیت بانوان فرهیخته دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امروز شعار انقلاب اسلامی از مرز‌های ما فراتر رفته و شاهد هستیم که بیداری اسلامی در تمام جهان و در کشور‌هایی که با ما کیلومتر‌ها فاصله دارند ایجاد شده است و آن‌ها با افتخار از ارزش‌هایی که ما خلق کرده ایم حرف می‌زنند.

وی طبس را یادگار استکبارستیزی خراسان جنوبی دانست و با تأکید بر لزوم ثبت وقایع آن دوران اظهار کرد: نقش بانوان در آن روز‌ها نقشی پررنگ و بسزا بوده است اما این نقش آفرینی قهرمانانه بانوان طبس تاکنون به تصویر کشیده نشده و هیچ اثر، خاطره، تصویر، کلیپ و یا فیلمی از آن ارائه نشده است و باید تا زمانی که این شاهدان حضور دارند این وقایع و آثار ثبت شود.

در بخشی از این مراسم ۲۰ عنوان کتاب از روایت‌های مادران و همسران شهدای استان خراسان جنوبی با حضور جمعی از مادران ،همسران و دختران شهدا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی رونمایی شد.

همچنین مستندی تاریخی از حضور زنان خراسان جنوبی در روز‌های انقلاب و جنگ نیز در این همایش به نمایش درآمد.

انتهای پیام/غ

مادران،طراحان استراتژی‌های مقابله با دشمن در جنگ نرم

برچسب ها: شهدا ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.