سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۲۳ طرح بزرگ آبخیزداری و منابع طبیعی در فارس

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۲۳ پروژه با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: ۲۳ طرح بزرگ آبخیزداری و منابع طبیعی در فارس به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها نزدیک به ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اسناد خزانه اسلامی هزینه شده است.

بوستانی ادامه داد: این طرح‌ها در قالب اجرای عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و سازه‌ای در زمینه‌های جنگلی و مرتعی استان در حال اجرا است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به مزایای چشمگیر طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان و اجرای کامل طرح‌های قابل افتتاح در سال جاری گفت: اجرای طرح ها‌ی آبخیزداری به طور متوسط سالانه سه دوره آبگیری دارد که با بهره برداری و تکمیل این طرح‌ها در هر دوره حدود شش میلیون و ۲۶۱ هزار متر مکعب آب قابل استحصال و ذخیره سازی است.

بوستانی کاهش روند بیابان زایی و توسعه پوشش گیاهی، مدیریت و کنترل سیلاب‌های مخرب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق شهری و روستایی، تغذیه سفره‌های زیر زمینی و آبخوان ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن درحفظ تولید، اشتغال و احیای عرصه‌های منابع طبیعی، حفاظت خاک وآب، مقابله با خشکسالی و کاهش اثرات فرسایش آبی و خاکی را ازجمله اهداف طرح‌های افتتاح شده بیان کرد.

وی گفت: بابهره برداری از این طرح‌ها در مناطق مختلف استان علاوه بر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم خانوار‌ها و روستای بیشماری در محدوده‌های اطراف این طرح‌ها نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/م

اجرای طرح‌های منابع طبیعی در فارس

برچسب ها: منابع طبیعی ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.