سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی از لحاظ فرهنگ و هنر عقب مانده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی در مقایسه با کل کشور دچار عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی صبح امروز در دیدار با امام جمعه ارومیه، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در مقایسه به سایر استان‌ها ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد، گفت: با وجود اینکه آذربایجان‌غربی به لحاظ اشتراکات فرهنگی که در آن سوی مرز‌ها با کشور‌های آذربایجان، ترکیه و اقلیم عراق دارد و این استان محیط فرهنگی بسیاری دارد، اما متاسفانه بودجه فرهنگی در آذربایجان‌غربی از سایر استان‌های غیرمرزی کمتر بوده و تحت رسانه‌های بیگانه قرار گرفته و این به عنوان یک خلا در استان محسوس است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در مقایسه با کل کشور دچار عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و هنری بوده است افزود: اداره ارشاد اسلامی استان درجه دو معرفی شده است و مسوولان باید توجه خاصی به آذربایجان‌غربی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۱۵ میلیون نفر از لحاظ روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با استانی همانند آذربایجان‌غربی مرتبط هستند و به علت توزیع نادرست فرهنگی در استان، برخی دانش‌آموزان در مدارس ترکی پاسخ می‌دهند و این به معنای فقر فرهنگی است و باید اهتمام بیشتری برای گسترش فرهنگ در استان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: افزایش مهارت‌های فرهنگی استان، رعایت عدالت فرهنگی، سنجش مسیر خدمات فرهنگی، شناسایی و جذب ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان از مواردی که باید در آذربایجان‌غربی به آن‌ها توجه شود.

انتهای پیام/م

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با امام جمعه ارومیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.