سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کانون های مساجد در قالب فرهنگ با محله ها ارتباط برقرار کنند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : کانون های مساجد در قالب فرهنگ با محله ها ارتباط برقرار کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام حبیب الله ارزانی در نشست هم اندیشی این طرح در خور و بیابانک گفت: هدف از اجرای این طرح، صیانت از خانواده‌های در معرض آسیب‌های اجتماعی بویژه نوجوانان محله‌ها بر اساس الگوی خانواده ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: این طرح از سوی انجمن روانشناسی حوزه علمیه قم با هدف تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق، طراحی و ارائه شده است و نخستین بار در کشور در این شهرستان اجرا می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، خدمت رسانی داوطلبانه، راه‌های پیشگیری از آسیب ها، ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای سطح دانش و مهارت را از محور‌های اجرای این طرح برشمرد.

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: اساس کار طرح سفیران اجتماعی به تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق مربوط است و در آن نوجوانان حضور فعال دارند و از آن‌ها به عنوان رابطان و سفیران بین طرح و خانواده استفاده می‌شود.

وی گفت: افراد تحت پوشش طرح در یک سامانه ثبت می‌شوند که شمار آن‌ها در شهرستان خور و بیابانک حدود دو هزار نفر است.

دبیر عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور در باره نقش کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در طرح یاد شده اظهار داشت: کار اصلی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد این است که در قالب فرهنگ و هنر با اهالی محله‌ها ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه در خور و بیابانک بین ۵ تا ۱۰ درصد افراد تحت پوشش این طرح خواهند بود، افزود: پس از خور و بیابانک، طرح مزبور در پنج شهرستان دیگر کشور نیز اجرا خواهد شد و در صورت موفقیت، پس از شش ماه، در شهرستان‌های دیگر نیز به اجرا درمی آید.

 

انتهای پیام /س


حضور مشاور وزیر ارشاد در خوربیابانک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.