سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور چین: تمایل پکن برای داشتن روابط نزدیک با تهران تغییری نکرده است

«شی جین پینگ» اعلام کرد تمایل چین برای توسعه روابط نزدیک با ایران غیرقابل تغییر باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت تمایل چین برای توسعه روابط نزدیک با ایران، صرف نظر از مواضع بین‌المللی این کشور، تغییری نکرده است.

وزارت خارجه چین امروز، (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «شی جین پینگ، در دیدار روز چهارشنبه با علی لاریجانی، رئیس پارلمان ایران گفت دو کشور دارای دوستی طولانی مدت و اعتماد متقابلی هستند و هر چقدر وضع منطقه‌ای و بین‌المللی تغییر کند، تصمیم چین برای توسعه مشارکت راهبردی همه جانبه با ایران بدون تغییر باقی خواهد ماند».

رئیس جمهور چین در ادامه افزود: ایران و چین باید اعتماد راهبردی متقابل را عمیق‌تر کرده و به حمایت از یکدیگر ادامه دهند.

شی جین پینگ در ادامه تصریح کرد: چین از همکاری شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای برای تسریع در قرار دادن خاورمیانه در مسیر ثبات و توسعه دفاع می‌کند.

رئیس جمهور چین همچنین گفت: ما از ایران برای ایفای نقشی سازنده در حفظ صلح و ثبات در منطقه حمایت می کنیم و مایل به همکاری و هماهنگی نزدیک در خصوص مسائل منطقه‌ای هستیم.

گفتنی است بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را در سفر به چین همراهی کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
اينام فقط شعار ميدن