وی در ادامه افزود: شهرداریها با توان مالی فعلی هر چند سخت سعی در تکمیل و ساخت پروژههای خود هستند. چندی پیش دولت گفته بود که تنها ۵۰ درصد هزینه ناوگان و برخی از هزینههای تجهیزات را میتواند فراهم کند.
رجبصلاحی با بیان اینکه دولت باید به شهرداریها کمک کند، گفت: مترو از آن دست بحثهایی است که هزینه بسیاری در بحث ارز بری در ناوگان و تجهیزات دارد. اکنون پیشنهادی که ما به برخی از شهرها دادهایم بحث ترانوا است. ترانوا بحث روز است که اولا هزینهها را تقریبا یک چهارم میکند، و اگر ما نسبت هزینههای عمرانی در مترو را ۷۰ درصد و ناوگان ۳۰ درصد بگیریم، با آمدن ترانوا این هزینه برعکس خواهد شد؛ اکنون ما در رشت این کار را عملیاتی کردهایم که ترانوا را در کشور برای اولین بار اجرا کنیم.
مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری درباره مزایای ترانوا گفت: در مسیر ترانوا، بی آر تی هم میتواند عبور و مرور میکند، ما در تلاش هستیم تا این پروژه هرچه زودتر عملیاتی شود.
انتهای پیام/