سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان:

ساختمان های بی دوام نتیجه نگاه تجاری به ساختمان است

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان گفت : نگاه تجاری به ساختمان علت اصلی بی‌کیفیتی مصالح ساختمانی و در نتیجه ساختمان های بی دوام است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی عموشاهی رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان امروز در همایش نقش سیمان در دوام و پایداری بتن اظهار داشت : با توجه به وضعیت اقتصادی پیش رو، شاهد رکود ساخت و سازها  در یکسال اخیر بودیم.

وی  تصریح کرد : در صورت اجرای برنامه جدید مبنی بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور  شاهد رونق طرح های عمرانی و ساخت و سازها خواهیم بود.

‌ به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان ، نگاه تجاری به ساختمان باعث شده است که سطح کیفی مصالح ساختمانی بسیار پایین بیاید و در نتیجه ساخت و سازهای مقاوم نداشته باشیم.

عموشاهی ادامه داد: امروز ساختمان سازی به سمتی رفته که سود آوری بیشتری داشته باشد و مثل گذشته ساخت و سازها منفردی نیست که عمر یک خانه بیش از ۵۰ سال باشد.

صادرات می‌تواند صنعت سیمان را پایدار نگه دارد

مدیر سیمان اصفهان نیز با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی موجود تنها صادرات می‌تواند صنعت سیمان را پایدار نگه دارد واین درحالی است که با مشکلاتی پیش روی صادرات مواجهیم که لازم است  رفع شود ،‌ ادامه داد : با توجه به افق تعریف شده در سال ۱۴۰۴ باید یکصد میلیون تن سیمان تولید شودو تنها در صورت تسهیل صادرات ، می توانیم میزان تولیدات سیمان را به این میزان برسانیم.

اصفهان دارای پر تراکم ترین صنعت سیمان کشور

کاروان با اشاره به اینکه مجموعه استان اصفهان پر تراکم ترین صنعت سیمان کشور را در خود جای داده است، اضافه کرد: در سال آینده علاوه بر ارتقای کیفیت و افزایش بهره وری تلاش داریم در عرصه تولید سیمان نسوز هم وارد عمل  شویم و از خروج ارز جلوگیری کنیم.

وی از رونمایی تمبر شصتمین سالگرد تاسیس کارخانه سیمان اصفهان خبر داد  و افزود: کاهش حجم طرح های عمرانی باعث شده که امروز میزان تولیدات سیمان در اصفهان به شدت کاهش یابد. 

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.