سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد؛

لزوم الگوسازی برای جوانان کشور/ در دنیا آموزش عالی با دانشگاه تهران شناخته می‌شود

نیلی احمدآبادی گفت: امروز جوانان دائما در رقابت و به دنبال الگوی مناسب در زندگی هستند پس باید بهترین الگو‌ها را به آن‌ها معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه و بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشوری سال ۹۷ که عصر امروز در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم باعث ایجاد نشاط و شوق در دانشگاه می‌شود، پیام دانشگاه تهران نشان می‌دهد که برای علم آموزی، رقابت و توسعه علمی ارزش ویژه‌ای قائل است بنابراین دانشگاه از ابتدا سعی کرد به عنوان الگو عمل کند و سطح علمی و پژوهشی کشور را بالا ببرد.

وی افزود: برای این کار باید الگوسازی صورت بگیرد و مشخص شود افراد نمادین کشور چه کسانی هستند؛ زیرا جوانان همواره در زندگی خود به دنبال الگو هستند تا جا پای آن افراد موفق بگذارند؛ بنابراین بسیار مهم است که چه الگو‌هایی را در کشور برای جوانان معرفی می‌کنیم. اگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی در الگو سازی از بقیه حوزه‌ها عقب بمانند جامعه جهت خود را از دست می‌دهد؛ به دلیل نفوذ دانشگاه تهران در کشور وظیفه سنگین‌تری در این زمینه بر عهده دانشگاه است.

نیلی احمدآبادی بیان کرد: ورود به رقابت المپیاد بسیار ارزشمند و پیروزی در آن ارزشمندتر است؛ هر چه در جوانی اعتماد به نفس جوانان بیشتر باشد، قدم‌ها محکم‌تر برداشته خواهد شد، زیرا در ایران به دلیل امتحانات و شرایط خاص، جوان، نوجوان و حتی کودک برای ورود به مدرسه، دبیرستان و دانشگاه دائما وارد رقابت می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران افزود: بنابراین برای ورود به این رقابت‌ها ابتدا باید اعتماد به نفس داشت و بعد عمل کرد؛ البته نباید این دانشجویان مغرور شوند، زیرا آفت موفقیت غرور است.

وی گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی، علمی و فیزیکی در دانشگاه تهران متمرکز شده است و حفظ این سرمایه یکی از وظایف ماست؛ در دنیا آموزش عالی را ابتدا با دانشگاه تهران می‌شناسند در کشور هم معمولا سردر دانشگاه تهران مثال زده می‌شود، بنابراین باید بهترین دانشجو، کارمند و استاد را جذب کنیم.

نیلی احمدآبادی اظهار کرد: نتایج رقابت‌های المپیاد باعث می‌شود دانشگاه در عرصه جذب دانشجویان موفق‌تر عمل کند بنابراین موفقیت‌هایی که دانشجویان کسب می‌کنند متعلق به دانشگاه تهران هم هست.

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران تلاش می‌کند رغبت دانشجویان برای شرکت در المپیاد را افزایش دهد، زیرا باعث موفقیت دانشجویان می‌شود و همچنین افتخارات دانشگاه را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

اظهارات نیلی احمد آبادی در تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی سال ۹۷

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.