سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد؛

سمینار مدیریت سلامت در بلایا فرا منطقه ۸ کشوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: کشور ما در ردیف کشور‌هایی است که رقم بالایی از مخاطرات را در آن شاهد هستیم و طی سال‌های اخیر آمار مرگ و میر ناشی از زلزله قابل توجه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سمینار مدیریت سلامت در بلایا گفت: مدیریت سلامت در بلایا یک بحث تکلیفی است که در طرح تحول سلامت به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت واگذار شده است و با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه این موضوع در استان کرمان دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه حوادث و بلایا اتفاق‌هایی هستند که ما کمترین نقش را در ایجاد آن داریم، اما باید آموزش را جدی بگیریم، افزود: کشور ما در ردیف کشور‌هایی است که رقم بالایی از مخاطرات را در آن شاهد هستیم و طی سال‌های اخیر آمار مرگ و میر ناشی از زلزله قابل توجه بوده است و که لزوم کار و حرکت در این راستا را می‌رساند.

مکارم تصریح کرد: گرچه بروز مخاطرات طبیعی با اراده بشر نیست، اما بسیاری از عوارض آن را میتوان با آموزش در جامعه به حداقل برسانیم و اگر آمادگی و اطلاعات لازم باشد تلفات کمتر است، از زلزله بم درس‌های بسیاری گرفتیم و بعد از این اتفاق بود که مراکز دانشگاهی در بحث حوادث طبیعی به شکل جدی دنبال شد، اما آنچه مورد انتظار و مطلوب است، هنوز محقق نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت با اشاره بر لزوم اعتقاد بر بروز مخاطرات طبیعی و اختصاص منابع در این راستا گفت: اصلی‌ترین اقدامات برای کاهش صدمات در بلایا آموزش، آمادگی و واکنش و بازسازی هستند که اگر در این بخش‌ها خوب عمل کنیم، بسیاری از صدمات و تلفات را نخواهیم داشت.

وی افزود: سه گسل در جنوب کرمان داریم که در صورت نبود، آموزش و آمادگی لازم با فعال شدن هر یک از این گسل‌ها صدمات قابل توجه خواهد بود و برگزاری این سمینار توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت میتواند، سرآغاز یک کار بلندمدت باشد تا ضرورت آموزش و آمادگی را تسریع دهیم.

غلامعلی حقیقت دبیر سمینار مدیریت در بلایا در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این همایش گفت: در راستای نقشه مدیریت و کاهش خطر بلایا در نظام سلامت بر اساس سند ۱۴۰۴ ماموریت سامانه مدیریت و کاهش خطر بلایا در نظام سلامت به حداقل رساندن پیامد‌های سوء مخاطرات طبیعی و انسان ساخت در سطح جامعه است.

وی افزود: طرح توسعه آموزش در وزارت بهداشت، علاوه بر طرح توسعه سلامت اجرا و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ۱۰ کلان منطقه تقسیم شده است و در همین راستا دو ماموریت ویژه به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت واگذار شده که یکی عقرب گزیدگی و مورد دیگر مدیریت سلامت در بلایا است.

وی با اشاره به حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، جیرفت، زاهدان، زابل، ایرانشهر، بم و رفسنجان سیرجان معانان بهداشتی و درمان و مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی (کلان منطقه ۸) در این سمینار تصریح کرد: معاونان بهداشتی و درمانی، مدیران حوادث و فوریت‌های پزشکی کلان منطقه ۸، روسای بیمارستان‌ها و شبکه‌ها دبیران eoc، اساتید و روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

وی افزود: معاون آموزش هلال احمر کشور دکتر سلطانی، مدیر گروه مدیریت سلامت در بلایا دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسئولان و اساتید از مرکز مدیریت بیماریها، دپارتمان سلامت و کاهش خطر بلایا، بهبود تغذیه و رییس پدافند غیرعامل و معاون آموزشی اورژانس کشور از سخنرانان و اساتید این سمینار هستند.

دبیر سمینار مدیریت در بلایا در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: این سمینار در دو نوبت اول و دوم اسفند امسال و چهارم و پنجم اردیبهشت ماه سال ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار می‌شود.
انتهای پیام /ح

سمینارمدیریت در بلایا درجیرفت

برچسب ها: علوم پزشکی ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.