سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طباطبایی: انتخاب بازیکنان تیم ملی بسکتبال بر عهده کادرفنی است/ استاندارد‌های فیبا را در سالن ایجاد کردیم

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: وظایف کلان در فدراسیون بر عهده ما و وظایف انتخاب بازیکنان بر عهده کادرفنی تیم ملی است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد حواشی که در چند وقت اخیر در مورد لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی بسکتبال ایجاد شده است، گفت: وظایف کلان در فدراسیون بر عهده ما و وظایف انتخاب بازیکنان و استفاده از آن‌ها بر عهده کادرفنی است و من دخالتی در این مسئله ندارم. شرایط حاکم بر جو بازی‌های جام جهانی تغییر کرده است. در گذشته هر ۲ سال یک بار شما یک مسابقه برگزار می‌کردید و در این فاصله همه بازیکنان می‌توانستند در شرایط مسابقه باشند و در تیم ملی حضور داشته باشند، اما در حال حاضر، چون هر ۳ ماه یک بار ما مسابقات را باید انجام دهیم و این رقابت‌ها رسمی هستند مشخصا تغییرات با توجه به شرایطی که هر بازیکن دارد از طرف کادرفنی صورت می‌گیرد و ممکن است برای هر پنجره بازیکنان خاصی دعوت شوند.

جو حاکم بر بسکتبال در آسیا و جهان تغییر کرده است

او ادامه داد: جو حاکم بر بسکتبال در آسیا و جهان نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته است و ما باید بپذیریم که از تمامی سرمایه هایمان استفاده کنیم. بازیکنان ارزشمند همیشه برای ما جایگاه خودشان را دارند و برای ما محترم هستند و دوست داریم بازیکنانی که ظرفیت بالایی دارند در اختیار تیم ملی باشند. حدادی بازیکن بسیار بزرگی است و من همیشه احترام خاصی برای او قائل هستم. با توجه به اینکه این روند ادامه خواهد داشت ما از بهترین ظرفیت هایمان برای جام جهانی استفاده خواهیم کرد.

امیدوارم تماشاگران خوبی به استادیوم بیایند

رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان در مورد بازی‌های تیم ملی این رشته در مسیر رسیدن به جام جهانی گفت: فردا پنج شنبه ۲ اسفند تیم ملی بسکتبال کشورمان به مصاف تیم ملی بسکتبال ژاپن می‌رود و روز یکشنبه هم به مصاف استرالیا می‌رویم که تلاش می‌کنیم پیروز این میدان باشیم. سعی کرده ایم ارتباط خوبی با اصحاب رسانه ایجاد کنیم. امیدوارم تماشاگران خوبی به استادیوم بیایند و از ملی پوشان حمایت کنند تا در این دیدار پیروز شویم.

استاندارد‌های فیبا را در استادیوم ایجاد کردیم

او در مورد بازسازی سالن بازی‌ها برای این مسابقات گفت: سعی کرده ایم استاندارد‌های فیبا را در استادیوم ایجاد کنیم. متاسفانه سالن ما قدیمی است و نیاز به یک بازسازی داشت و سعی کردیم این بازسازی را مطابق استاندارد‌های فیبا در قسمت‌های میکسدزون و تبلیغات محیطی انجام دهیم. نمایندگان فیبا در سالن بازی حضور یافتند و تغییرات به وجود آمده را تائید کردند و فردا یک مسابقه با استاندار‌های جهانی برگزار خواهیم کرد. این بازی به پخش مستقم نیاز دارد و صحبت‌هایی که در سالن کنفرانس انجام می‌شود نیز باید زنده پخش شود که کار‌های لازم برای این موضوع انجام شده است.

طباطبایی در مورد حامی‌های مالی تیم ملی بسکتبال گفت: حامیان مالی همراه تیم ملی بسکتبال هستند و فدراسیون نیز در حال هماهنگ کردن چند قرارداد دیگر است و امکان دارد در همین ۲ بازی پیش رو همراه ما باشند تا ما بتوانیم از بحث اسپانسرینگ استفاده مطلوب کنیم. این طریقه‌ی برگزاری مسابقات که در هر پنجره یک میزبان و یک میهمان دارد، فرصت مناسبی به وجود آمده است تا بتوانیم با کمک تمام اصحاب ورزش حامی‌های مالی بیشتری را جذب کنیم و همچنین بتوانیم برنامه ریزی بهتری برای سال ۹۸ داشته باشیم.

فدراسیون جهانی بسکتبال برنامه ریزی کاملا مشخص و مدونی دارد

او در مورد برنامه ریزی‌های فدراسیون جهانی و بازی‌های تدارکاتی که تیم ملی بسکتبال انجام داده است گفت: فدراسیون جهانی بسکتبال برنامه ریزی کاملا مشخص و مدونی دارد و به همین خاطر تکلیف تمام کشور‌ها مشخص است که چه زمانی مسابقه دارند. این موضوع به ما کمک کرده است برنامه ریز دقیق تری داشته باشیم و برای هر پنجره، مسابقات تدارکاتی لازم را در نظر بگیریم. برای این پنجره ابتدا تیم اردن از ما دعوت کرده بود، اما ما احساس کردیم اگر تیم اردن به تهران بیاید بهتر است. ۲ بازی بسیار خوب با این تیم برگزار کردیم تا هماهنگی‌های لازم در تیم ملی ایجاد شود و کادرفنی نیز بتواند نقاط ضعف را برطرف کند. کادرفنی از این ۲ بازی رضایت داشت.

سیاست ما این است که بازی‌های تدارکاتی بیشتر در ایران برگزار کنیم

طباطبایی ادامه داد: سیاست ما این است که بازی‌های تدارکاتی بیشتری در ایران برگزار شود تا بتوانیم طرفداران این رشته را به سالن مسابقه بیاوریم و از این فرصتی که فیبا به ما داده است در راه توسعه ورزش بسکتبال در کشورمان بهترین استفاده را ببریم.

او در مورد اینکه برای اطلاع رسانی این دیدار چه کار‌هایی انجام شده است گفت: خوشبختانه صداوسیما با ما همکاری خوبی کرده است و ما از چندین هفته قبل با توجه به اینکه زمان بازی‌ها را می‌دانستیم سعی کردیم از راه‌های مختلف اطلاع رسانی لازم را داشته باشیم و فکر می‌کنم در این کار خوب عمل کردیم.


بیشتر بخوانید:

برگزاری آخرین تمرین تیم ملی بسکتبال با حضور وزیر

اسامی ۱۲ ملی پوش برای بازی مقابل ژاپن اعلام شد

اعزام گروه بهمن به عنوان نماینده بسکتبال ایران در مسابقات غرب آسیا


انتهای پیام/

صحبت‌های طباطبایی در مورد تیم ملی بسکتبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.