سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش ملی میگوی ایران در بوشهر آغاز شد

چهارمین همایش ملی میگوی ایران با هدف تبادل نظر و تصمیم گیری برای توسعه صنعت میگو به ویژه فرآوری و بازاریابی آن در بوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس پژوهشکده تحقیقات میگوی کشور مستقر در بوشهر درباه این همایش گفت: ۱۶۰ مقاله در ۱۲ محور به دبیرخانه همایش ملی میگو فرستاده شد بود که برخی به صورت سخنرانی و برخی به صورت پوستر ارائه می‌شوند.

عقیل دشتیان نسب افزود: همچنین هفت موضوع مهم صنعت میگو با حضور نمایندگان بخش خصوصی، مراکز علمی -پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی در میزگرد‌های تخصصی بحث می‌شود.

وی بیان کرد: در این همایش آخرین دستاورد‌های نظری، تجربی، فناوری و روش‌های نوین در زمینه‌های صنعت میگو در قالب هشت میزگرد تخصصی ژنتیک و اصلاح نژاد، مدیریت ذخایردریایی، مدیریت تغذیه، بهداشت و بیماری‌های تکثیرو پرورش، محیط زیست، بازاریابی و توسعه صادرات و کارآفرینی بررسی می‌شود.

رئیس پژوهشکده تحقیقات میگوی کشور ادامه داد: علاوه بر این، دو کارگاه آموزشی با عنوان‌های طراحی و مدیریت استخر‌های نرسری متناسب با صنعت پرورش میگوی ایران و اصول نمونه برداری پارامتر‌های اکولوژیک و بهداشتی از استخر‌های پرورش میگو برگزار می‌شود.

دشتیان نسب همچنین گفت: برنامه اجرایی رویداد کارآفرینی با عنوان ایده‌ها و استارتاپ‌های شیلاتی استان بوشهر در ۶ محور اصلی کسب و کار، شیوه‌های تامین مالی، صادرات و بازاریابی دیجیتال، ارزش افزوده، استفاده مجدد از آب، پسماند و ضایعات، شیوه‌های تامین مالی، صادرات و بازاریابی دیجیتال، ارزش افزوده، استفاده مجدد از آب، پسماند و ضایعات، شیوه‌های نوین صید، پرورش و فرآوری آبزیان، انرژی‌های تجدید پذیر و فناوری‌های سبز، آذر آغاز شد که از بین ۲۱ طرح و ایده استارتاپی ۶ طرح و از این شمار نیز سه طرح برتر انتخاب و به جشنواره کشوری کارآفرینی معرفی می‌شوند.

برگزاری جشن شکرگزاری برداشت میگو و تجلیل از فعالان صنعت میگوی پرورشی استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه است.

انتهای پیام/ک

بررسی راه‌های توسعه صنعت میگو در بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.