سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشاه خبرنگاران جوان گلستان گزارش می دهد؛

جاده مینودشت به گالیکش حادثه خیز است/ برخی از ساکنین روستا‌های این محور از ناایمن بودن آن گله مندند

یکی از محورهای پرتردد استان گلستان و از نقاط حادثه‌خیز و مهم، جاده مینودشت به گالیکش است که مشکلاتی به دلیل تعریض جاده ای به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،شبکه ارتباطی و راه‌ها در زمینه سازی بستر توسعه اقتصادی هر منطقه تقش کلیدی برعهده دارد.چرا که توسعه بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و سایر مولفه‌های شکوفایی یک منطقه، مرهون پیشرفت در زمینه راه سازی است.
حوادث مرگبار جاده ای در استان گلستان که تعدادی از شهروندان این استان را به کام مرگ می برد یکی از مهمترین مواردی است که بخاطر تلفات انسانی و مالی همواره انتقادات بسیاری را متوجه مسئولان استانی کرده است.
 
 شبکه راه های استان گلستان افزون بر پنج هزار کیلومتر بزرگراه ، راه اصلی و راه روستایی است، برخی از این جاده ها بار ترافیکی فراوانی دارند که از آن جمله مسیر تهران - گرگان - بجنورد - مشهد است که سالانه زائران و مسافران بسیاری از آن عبور می کنند.
 

بار ترافیکی این جاده نشان دهنده ضرورت تعریض بخش‌های باقی مانده و یا اجرای مسیر‌های جایگزین است، این محور در حوزه گلستان از نوکنده در غرب استان تا آزادشهر در شرق استان هم اکنون به صورت بزرگراه است، اما در ادامه به سمت مینودشت - گالیکش -کلاله نیازمند اجرای با شتاب‌تر طرح‌های توسعه‌ای است.

جاده مینودشت به گالیکش یک محور بین المللی است و روزانه ۲۸ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین در آن تردد می‌کنند که باید با رعایت اصول ایمنی و قوانین جاده‌ای تعریض شود.

این جاده از محور‌های پرترافیک منطقه و در مسیر عبوری زائران حرم مطهر امام رضا (ع) واقع است که به دلیل عرض کم آن، بعضا شاهد حوادث رانندگی در آن بودیم.
 

یکی از شهروندان درباره وقوع تصادفات در این محور در حال تعریض گفت: تصادف در این محور زیاد است حتی در ماه‌های اخیر یک دستگاه اتوبوس در این مسیر واژگون شد که برخی از مسافران آن دچار آسیب دیدگی جدی شدند.

مرد میانسال دیگری که از ساکنین همان منطقه بود گفت: برخی خودرو‌ها به صورت شاخ به شاخ با یکدیگر برخورد می‌کنند در روز‌های اخیر اعضای یک خانواده طی یک تصادف مصدوم شدند در زمان شب به علت اینکه این محور چراغ ندارد جاده بسته می‌شود.
 

همچنین جوانی در این مورد گفت: برخی از موتور‌ها و خودرو‌ها به سمت شانه جاده منحرف می‌شود و خط کشی و تابلو، علائم رانندگی و گارد ریل نیز ندارد این جاده بین المللی تهران مشهد است و هر چه به عید نوروز نزدیک‌تر می‌شویم حجم ترافیک بیشتر می‌شود نیز ندارد.

شخصی که مادرش شب گذشته حین عبور از خیابان تصادف کرده و فوت شده بود گفت: مادرم عابر پیاده بود و به دلیل مشکلات همین جاده، حین گذشتن از جاده از دنیا رفت.

شخص دیگری که از وضعیت جاده گله‌مند بود گفت: زیرسازی جاده را مشخص کردند، اما هیچ تابلویی نصب نشده و فقط شن ریزی صورت گرفته و غلطکی زدند و رها شد و نباید این طور باشد که یک کلنگی برای تعریض جاده‌ای زده شود و به حال خود رها شود مهم این است که به صورت شبانه روزی کار شود و طرح را به پایان برسانند تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.
 

سرهنگ فخیره رییس پلیس راه مینودشت-گالیکش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: پیرامون نصب سرعت گیر در این محل به لحاظ کنترل بیشتر و بهتر سرعت وسایل نقلیه، چندین مکاتبه انجام شد و در شورای ترافیک این شهرستان این موضوع مطرح شد و همچنین مصوبه اولیه شورای ترافیک شهرستان گرفته شد، اما برای اجرا لازمه اش این است که کمیسیون ایمنی راه‌های استان هم در این زمینه نظر قطعی را اعلام کنند و و به مرحله اجرا برسانند.

وی ادامه داد: بحث سرعت گیر آسفالتی هم اگر به هر دلیلی با توجه به اینکه محور اصلی است امکان نصب در حال حاضر مقدور نباشد الزاما همکاران در حوزه راهداری در بحث سرعت گیر پلاستیکی به لحاظ کاهش سرعت وسایل نقلیه اقدام خواهند کرد.
 

پورقاز کارشناس طرح‌های ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در این قسمت از طرح ما با ۲ عامل مواجه هستیم که بعضا در روند اجرایی طرح و سرعت آن تاثیر گذاشته است عامل اول مهم است با توجه به فصلی که در آن هستیم بارندگی‌های متعددی صورت گرفت که ما برای حفظ مشخصات فنی طرح باید اجازه می‌دادیم لایه‌های خاک ریزی خشک شوند و عمل تراکم اتفاق بیافتد یا در روز‌های بارندگی عملیات ابنیه فنی قابل اجرا نیست.

وی گفت: مسئله دوم تاسیسات است که ادارات مربوطه با ما همکاری کردند و اگر جابه جایی تاسیسات سریع‌تر اتفاق بیافتد خصوصا در محدوده روستای پرسه سو ما می‌توانیم باز هم سرعت طرح را بیشتر از این داشته باشیم.

پورقاز ادامه داد: مناطقی که افتادگی دارد برای حفظ لایه‌های روسازی که برای مشخصات فنی طرح در قرار داد به آن اشاره شده است باید لایه‌های نامناسب خاک برداشته شود و لایه‌های مناسب روسازی را اجرا کنیم.

وی گفت: برای این موضوع یک افتادگی ایجاد می‌شود این افتادگی براساس نشریه ایمنی وزارت راه باید ایمنی آن تامین شود و مشاور و پیمانکار طرح در محل طرح مسئول این موارد هستند و ما از ادارات مرتبط مانند فرمانده پلیس راه منطقه درخواست کردیم اگر موضوع خاصی باشد در این موارد به مشاوره و پیمانکار اعلام کند که این دوستان هم کنترل‌های لازم و مستمر را حین عملیات داشته باشند.
 

رفیع نژاد مدیر طرح‌های زیر ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نیز گفت: زمان این طرح‌ها از نظر قراردادی با توجه به اعتبارش، بخش شمالی را تا برج ۳ یا ۴ سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسانیم و باقی مانده نیز تا پایان سال ۹۸ بهره برداری می‌شود.
 

حفظ جان مردم مهم و باید در اولویت قرار گیرد و لازم است مسئولان برای کاهش تبعات این نواقص، عمل را چاشنی سخنان خود کنند تا کمتر شاهد جان باختم افراد و حوادث تلخ جاده‌ای باشیم.

گزارش از سده معصومه مرتضوی اول

انتهای پیام/م
برچسب ها: ترافیک ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.