سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید امام جمعه طبس بر پرداخت عوارض و مالیات

امام جمعه طبس گفت:اگر کسی مالیات و عوارض شهرداری را نپردازد اما با پولی که دیگران داده‌اند خدمات بگیرد در مقابل آن مدیون خواهد بود و حق الناس بر گردنش است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در حاشیه بازدید از واحد درآمد شهرداری طبس گفت: اگر کسی مالیات و عوارض شهرداری را نپردازد اما با پولی که دیگران داده‌اند خدمات بگیرد در مقابل آن مدیون خواهد بود و حق الناس بر گردنش است.

وی افزود:کار شهرداری‌ها کار روزمره‌ای است که اگر یک روز در کار آن‌ها خللی وارد شود ثمره آن را فورا در جامعه خواهیم دید و فضای مطلوب شهر برای شهروندان یکی از نکات بسیار مؤثر در برنامه ریزی شهری است.

حجت الاسلام محمدی گفت: ارائه این خدمات توسط شورا و شهرداری ملزوماتی دارد که بخشی از آن در دست مردم است و باید به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه طبس  با اشاره به شرایط سخت اقتصادی افزود: می دانیم مردم در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی قرار دارند اما از طرفی توقعاتی دارند که اگر خدمات کم شود گلایه می‌کنند که گاهی حق هم دارند.

وی با اشاره به اعتراضات مردمی پیرامون خدمات شهرداری‌ها اظهار کرد: به عنوان مثال اگر یک روز زباله یک منطقه حمل نشود قطعا مردم مکاتبه خواهند کرد و اعتراض خود را به فضا‌های حقیقی و مجازی می‌کشانند اما باید توجه داشت این خدمات را شهرداری قرار است از طریق درآمدی که از مردم کسب می کند گسترش دهد.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: مردم اگر ریالی را به شهرداری می‌پردازند در واقع دارند به خودشان می‌پردازند چون خدمات شهری در واقع به خود مردم برگشت می خورد.

امام جمعه طبس تصریح کرد: مردم در قبال دریافت خدمات باید احساس مسئولیت هم داشته باشند و بخشی از مردم خوش حساب هستند و عوارضی که لازم است را پرداخت می‌کنند و عملا با پول این افراد باید خدمات به کل شهر برسد.

وی تأکید کرد: با توجه به این که مردم مشکلاتی دارند از شورا و شهرداری می خواهیم برای اقشار آسیب‌پذیر تخفیف‌هایی قائل شوند و در صورتی که ضوابط شان اجازه بدهد به حداقل ممکن بسنده کنند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به حجم تردد گردشگران و زائران در طول سال در شهر طبس گفت: وقتی خدمات را به روز در شهر داشته باشیم خاطره‌ ای خوب برای کسانی که از این شهر عبور می کنند ایجاد خواهد شد و تبلیغ فضای شهرمان را کرده ایم.

امام جمعه طبس افزود: اگر دست شورا و شهرداری خالی باشد این خدمات به حداقل می‌رسد و در جا‌هایی ممکن است قطع شود، با توجه به مشکلاتی که دولت دارد به کمک‌های دولتی برای شهرداری‌ها خیلی نمی توان امید داشت اما امیدواریم وضع دولت بهتر شود و در بودجه سال جدید به این موضوع بهتر توجه کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ شهرداری طبس از جمله آسفالت ریزی معابر و خیابان‌ها به ویژه بولوار شهدای مناو پروژه خیابان شهید نواب صفوی گفت: امیدواریم این پروژه‌ها با همکاری کسبه و مردم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

حجت الاسلام محمدی در پایان صحبتهایش مردم شهرستان طبس را مردمی قانون مدار خواند و افزود: امیدواریم در سال جدید فضای مطلوب و خوبی در شهر با حمایت‌های مردمی داشته باشیم.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: شهرداری ، مالیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.