سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ بیش از ۱۱۰۰ بار تحقیقات مولر را مورد انتقاد قرار داده است

بنا به گزارش نیویورک تایمز، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید بیش از هزار و ۱۰۰ بار تحقیقات مربوط به تبانی ستاد انتخاباتی‌اش و روس‌ها را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس تحلیل جدید نیویورک تایمز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز ریاست جمهوری خود تاکنون به طور علنی بیش از هزار و ۱۰۰ بار تحقیقات مربوط به تبانی احتمالی کمپین انتخاباتی او با روسیه را مورد انتقاد قرار داده است.

روزنامه نیویورک تایمز در تحلیل جدیدی یادآور شد که رئیس جمهور آمریکا ده‌ها گروه و فرد وابسته به تحقیقات فدرال و کنگره را طی دو سال گذشته مورد سرزنش قرار داده است. ترامپ بار‌ها از تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را به عنوان تعقیب توهمات یاد کرده و این تحقیقات و هرگونه تحقیقات دیگر درباره احتمال تبانی کمپین انتخاباتی خود را مورد انتقاد قرار داده است. نیویورک تایمز در این تحلیل انتقادات ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر، سخنرانی‌های رسمی، گردهمایی‌ها و مصاحبه‌های تلویزیونی و نیز کنفرانس‌های خبری را مورد شمارش قرار داد.

نیویورک تایمز در این تحلیل حملات ترامپ به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات او در انتخابات سال ۲۰۱۶ و ستاد انتخاباتی او را نیز در نظر گرفت. این روزنامه یادآور شد که ترامپ مداخله روسیه را جعلی می‌داند و آن را بهانه دموکرات‌ها برای شکست هیلاری خبیث در انتخابات شکست ۲۰۱۶ می‌داند.


بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ ۳۶۱ بار تحقیقات مولر، ۲۹۵ کلینتون و کمپین انتخاباتی او، ۱۴۸ بار جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، ۲۷۷ بار پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، وزارت دادگستری و نهاد‌های اطلاعاتی را مورد انتقاد قرار داده است. رئیس جمهور آمریکا همچنین رسانه‌های این کشور را برای گزارش‌های مربوط به این تحقیقات ۱۵۱ بار مورد سرزنش قرارداده است.

ترامپ ۳۳۰ روز معادل ۴۳ درصد از زمان حضور خود در کاخ سفید را به انتقاد از برخی از ابعاد تحقیقات تبانی میان کمپین او و عوامل روس‌ها پرداخته است. همچنین در این بررسی مشخص شد ترامپ ۶۱ بار از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و این کشور دفاع کرده است. پوتین تنها فردی است که در جریان این تحقیقات بیش از هر فردی دیگری مورد حمایت ترامپ قرار گرفته است.

او همچنین از راجر استون، مشاور سابقش، مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی، پاول منافورت، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی او و دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشدش دفاع کرده است.

ترامپ بار‌ها هرگونه تبانی میان ستاد انتخاباتی خود و روس‌ها را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.