محمد نصیریراد افزود: کم عرض و دوطرفه بودن جاده، وجود افتادگی و اختلاف سطح در شانه راه به دلیل نیمه کاره رها کردن طرح چهارخطه، تعدد کاربریهای کنار جاده شامل کارخانه شن و ماسه، جایگاه سوخت، رستورانها و روستاهای حاشیه این محورو همچنین سطح شیب دار ورود و خروج این کاربریها و یا تقاطعها از جمله مشکلات این محور بوده که باید توسط دستگاههای متولی رفع شوند.
وی راه اندازی پل سوم بشار و انتقال بخشی از ترافیک به کمربندی در محل تقاطع پل زردک و مشکل پل سنگی طاقی موجود در مسیر را نیز از دیگر مشکلات ایمنی این جاده دانست و ادامه داد: کنترل سرعت با استفاده از دوربینهای سرعت سنج سیار توسط پلیس، نصب سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت به ویژه در نقاط حساس و استفاده از سرعت کاههای پلاستیکی جادهای قبل و بعد از تقاطعها، آگاهی بخشی به رانندگان و را از جمله اقدامات تاثیرگذار در کاهش تلفات در این محور است.
نصیری راد بیان کرد: تشدید علائم افقی و عمودی شامل محدودیت سرعت، خطر، خط کشی، کف نوشته، نوارهای لرزاننده و اجرای جدا کننده از طریق استوانه ایمنی برای آگاهی بخشی به رانندگان از دیگر راهکارها برای کاهش تصادفات در محور کمربندی یاسوج به اصفهان است.
وی از تهیه طرح ایمن کردن این محور خبر دارد و اضافه کرد: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.
انتهای پیام/غ