سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی ساخت فرودگاه مدرن در کشور/ آغاز ساخت پایانه هوایی ایران‌ شهر بعد از بهار ۹۸

اسلامی گفت: با توجه به آنکه با استانداردهای یک فرودگاه مدرن فاصله داریم، از این رو باید برنامه ریزی دقیقی برای ساخت آن داشته باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از اجرای عملیات طراحی و ساخت پایانه هوایی ایران‌ شهر پس از افتتاح ترمینال سلام خبر داد.

 وزیر راه و شهرسازی گفت‌: امروز در دنیا فرودگاه‌ها نماد توسعه و پیشرفت کشور محسوب می‌شوند و ما باید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را به نماد توسعه کشور تبدیل کنیم، ما با ساخت یک فرودگاه مدرن می‌توانیم توانایی خود را در رشد و توسعه کشور برای جهان به نمایش بگذاریم.

وی افزود: همچنان با استاندارد‌های یک فرودگاه مدرن فاصله داریم و باید برای ساخت فرودگاه‌های مدرن در کشور برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: ترمینال سلام در بهار سال آینده افتتاح می‌شود/ ایران ایر زیان‌ده نیست


اسلامی با اشاره به طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در افق ۳۰ سال، بیان کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای ساخت فرودگاهی مدرن در کشور است و می‌تواند شهر فرودگاهی امام (ره) را به نماد رشد و توسعه کشور تبدیل کند.

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم که با محوریت توسعه صنعت فرودگاهی کشور انجام شده، ساخت ترمینال گالری سلام با مدرن‌ترین تجهیزات است که ظرفیت اعزام و پذیرش ۵ میلیون مسافر در سال را دارد.

‌وی در پایان تصریح کرد: گام دیگری که باید با هدف ایجاد فرودگاه مدرن در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برداریم، ساخت ترمینال ایران شهر است که عملیات اجرایی برای طراحی و ساخت آن باید پس از افتتاح ترمینال سلام صورت گیرد؛ بنابراین گزارش ترمینال ایران شهر در فاز نخست قابلیت اعزام و پذیرش ۲۵ میلیون مسافر در سال را دارد و در فاز نهایی ظرفیت اعزام و پذیرش آن به بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید؛ بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرد پایانه سلام در نیمه بهار ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

ساخت پایانه‌ ایران‌‌شهر ‌پس از افتتاح پایانه سلام آغاز می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.