سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برف و باران در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی طی امروز و فردا همراه با بارش برف و باران و کاهش محسوس دمای هوا خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،هواشناسی خراسان جنوبی درباره بارش برف و باران در امروز و فردا و کاهش محسوس دمای هوا در استان اطلاعیه جوی صادر کرد.

نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس اطلاعیه جوی صادر شده و مطابق با الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره هواشناسی  امروز و فردا با تقویت امواج ناپایدار جوّی بارش برف و باران و تشکیل مه در نواحی کوهستانی و به ویژه برای مناطق مختلف شهر‌های قاین، زیرکوه، درمیان، سرایان، سربیشه و بیرجند قابل پیش بینی است.

وی افزود: بارش برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف گیر استان موجب لغزندگی و کندی حرکت وسایل نقلیه خواهد شد.

نخعی با بیان اینکه به طور میانگین از فردا تا روز پنج شنبه کاهش قابل ملاحظه دمای هوا در استان رخ می‌دهد، گفت: در این مدت با تأثیر زبانه‌های سامانه پرفشار جوّی  دمای هوا به طور میانگین ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و موجب سرما و یخبندان فرا گیر در منطقه خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه شب گذشته بیشترین بارش‌ها در سرند دیهوک با ۴ میلیمتر آب حاصل از ۵ سانتیمتر برف گزارش شده، افزود: در این مدت در فتح آباد خضری ۲ میلیمتر آب حاصل از ۲ سانت برف، دیهوک، چیروک و کلاته گاویچ یک میلیمتر و در طبس، سرایان و اسدیه بارش‌های ناچیزی گزارش شده است.

در شبانه روز گذشته سربیشه با ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و نهبندان با حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان نیز در این مدت بین صفر و ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده و پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند با یک درجه کاهش به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/غ

سرما و یخبندان در استان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.