سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شافعی مطرح کرد؛

آمادگی بخش خصوصی برای همکاری به وزارت نیرو در بخش آب و انرژی

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش خصوصی در مورد خصوصی‌سازی در مسئله انرژی و آب آماده هر نوع همکاری است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم صبحانه کاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بر اساس بند الف تبصره یک قانون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی ایران، وظایف جدیدی در ارتباط با سند آب و کشاورزی بر عهده این اتاق نهاده شد تا ظرف مدت سه سال دفتر ویژه راهبردی آب در اتاق ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه خصوصی‌سازی آب با موافقت وزارت نیرو در این دفتر ایجاد شده و امیدواریم کارگروه خصوصی‌سازی آب به نتایج خوبی برسد، گفت: این دفتر مطالعات عمیقی در مورد آب و بحران‌های پیش‌رو انجام داد و به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شد که حتی در ارتباط با طرح فدک از اجرای این طرح جلوگیری شد.


بیشتر بخوانید: تصویب الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا قبل از پایان سال/ الگوی مصرف از نقاط ضعف کشور است


رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه انرژی همواره یکی از اصلی‌ترین مسائل مدنظر اتاق بازرگانی بوده، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که اقتصاد ایران با آن روبه‌روست عدم هدفمندی انرژی در اقتصاد کشور است و با توجه به این‌که موضوع تشکیل و راه‌اندازی بازار انرژی یکی از اولویت‌های مدنظر وزارت نیرو بوده، اتاق بازرگانی آماده است پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام دهد.

شافعی گفت: اتاق بازرگانی آماده همکاری در بخش‌های مختلف با وزارت نیرو بوده و موضوعاتی مانند خصوصی‌سازی در خصوص آب و انرژی به عنوان یکی از اولویت‌های کشور ازسوی این اتاق دنبال شده و پیگیری می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است بخش خصوصی امروز ظرفیت همکاری همه‌جانبه با وزارت نیرو را دارد و به منظور پیگیری قوانین موجود این بخش می‌تواند در خصوصی‌سازی انرژی و آب همکاری‌های لازم را انجام دهد.

شافعی در پایان گفت: توجه به اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در وزارت نیرو خواسته دوستان ما در تشکل‌های اتاق است و برای راه‌اندازی بازار انرژی و بازار آب نیازمندیم تا در آینده به آن توجه شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.