سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریای عمان مواج می‌شود/شناور‌های صیادی با احتیاط تردد کنند

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز آسمان نواحی ساحلی استان ابری، همراه با احتمال بارش رگبار و رعدوبرق و وزش باد است که دریا را مواج می‌کند.

محمد رضا سالاری فنودی دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: روز چهارشنبه نیز آسمان سواحل جنوب سیستان و بلوچستان ابری همراه با احتمال رگبار و رعدوبرق، وزش باد و گاهی تندباد محلی است که این شرایط دریا را طی این روز مواج و متلاطم می‌کند.

وی ضمن توصیه‌های لازم به دریانوردان جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: امروز شرایط تقریباً مساعدی در مسیر حرکتی شناور‌های تجاری به سمت کلیه بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس، بنادر عمان (مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) حاکم است، اما امروز و فردا به علت مواج شدن دریا، تردد در این مسیر‌ها با هماهنگی مراکز اطلاع رسان همراه باشد.

وی افزود: تشکل‌های صیادی و سایر فعلان دریایی ضمن هشدار به صیادان و جلوگیری از ورود آن‌ها به دریا در روز سه شنبه و چهارشنبه، می‌توانند با احتیاط و لحاظ تمهیدات لازم به برخی فعالیت‌های صیادی اجازه فعالیت بدهند.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تردد شناور‌های صیادی صنعتی و برودتی در عرض‌های پایین با احتیاط و هماهنگی با مراکز اطلاع رسان همراه باشد.

سالاری فنودی گفت: فعالان دریایی می‌توانند با شماره تماش ۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی (MRCC) حوادث دریایی را اطلاع رسانی کنند.

خبرنگار معصومه پرورش

 

انتهای پیام/پ

مواج شدن دریای عمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.