سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نزدیکترین مشاور سیاسی ترودو استعفا داد

نزدیکترین مشاور سیاسی نخست‌وزیر کانادا ضمن اعلام استعفای خود، دخالت در پرونده فساد شرکت اس‌انی‌سی لاوالین در لیبی، بدترین بحران سیاسی اتاوا، را منکر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نزدیکترین مشاور سیاسی جاستین ترودو روز دوشنبه اعلام کرد از کابینه نخست وزیر کانادا استعفا می‌دهد تا از خود در برابر ادعا‌های مربوط به یک پرونده جنجالی دفاع کند.

جرالد باتس (Gerald Butts)، چهره‌ای که از او به عنوان طراح پیروزی جاستین ترودو در سال ۲۰۱۵ یاد می‌شود، ضمن اعلام استعفای خود از سمت مشاور سیاسی نخست وزیر، هرگونه دخالت در پرونده فساد شرکت اس‌انی‌سی لاوالین (SNC-Lavalin) در لیبی را منکر شد.

این پرونده از زمان به قدرت رسیدن ترودو، بدترین بحران سیاسی در کانادا به حساب می‌آید و حزب نخست وزیر را قبل از انتخابات پارلمانی در ماه اکتبر با درد سر مواجه کرده است.

به نوشته روزنامه گلوب اند میل، کابینه نخست وزیر کانادا از ژودی ویلسون ریبولد، وزیر دادگستری وقت، خواسته بود که با دخالت در این پرونده، باعث شود که دادستان‌ها با شرکت خدمات مهندسی در کانادا، توافقی دوستانه منعقد نماید تا فرآیند رسیدگی قضایی به این پرونده طولانی نشود.

روزنتامه تورنتو که دو هفته پیش این مطالب را افشا کرد، تأکید می‌کند خانم ویلسون ریبولد اعتنایی به تقاضای دولت ترودو نکرد و به همین دلیل در اواسط ماه ژانویه از وزارت دادگستری کنار گذاشته شده و به سمت وزارت کهنه سربازان گماشته شد.

باتس در نامه استعفای خود که در اختیار مطبوعات قرار گرفته است، چنین می‌گوید: «من مطلقاً اخبار مربوط به تلاش من و یک عضو دیگر کابینه برای تأثیرگذاری بر خانم ویلسون ریبولد را رد می‌کنم. ما به جایگاه منحصر به فرد دادستان کل احترام می‌گذاریم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کانادا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.