سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا را می‌خواهیم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد این کشور به دنبال انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا است با وجود این همه گزینه‌ها محتمل هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد که به دنبال انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «دنبال انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا هستیم، با وجود این همه گزینه‌ها محتمل هستند.»

او گفت: «می‌خواهیم دموکراسی ونزوئلا را احیا کنیم و معتقدیم که ارتش ونزوئلا و سران آن در این فرایند نقشی حیاتی به عهده دارند که باید احیا کنند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در اظهاراتی مداخله‌جویانه تلاش کرد ارتش این کشور را به نافرمانی از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا ترغیب کند.

ترامپ خطاب به سران ارتش ونزوئلا گفت: «اگر این مسیر را انتخاب کنید از فرصت رقم زدن آینده‌ای ایمن و شکوفا برای تمامی مردم ونزوئلا برخوردار هستید، یا اینکه می‌توانید مسیر دوم را انتخاب کنید و به حمایت از مادورو ادامه دهید. اگر این مسیر را انتخاب کنید، نه پناهگاه ایمنی خواهید یافت، نه راه سهلی برای خروج در پیش خواهید داشت و نه راه گریز پیش رویتان خواهد بود. همه چیز را خواهید باخت.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: «دموکراسی بار دیگر در ونزوئلا متولد شده است و سوسیالیسم در این کشور خواهد مرد. ملت ونزوئلا از آزادی و دموکراسی دفاع می‌کند و آمریکا نیز در این راه از شما حمایت می‌کند.»

ترامپ گفت: «روزگار سوسیالیسم در ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا به سر آمده است و ما طومار سوسیالیسم را در هم می‌پیچیم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
به تو چه
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
آخه به ونزوئلا چیکار داری ؟
ونزوئلا به تو چه
رضا
۱۰:۲۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
هی ترامپ مواظب باش نسخه تو و لیبرالیسم و سرمایه داری در آمریکا برایت پیچیده نشود.......مواظب خودت باش بدجوری در اینجا و آنجا از خاورمیانه گرفته تا بخشی از اروپا و آمریکای لاتین حسابی باخته ای..........نشست ورشو باید هنوز یادت باشد....