سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار شیراز اعلام کرد:

بهره برداری از ۱۰ پروژه عمرانی بزرگ در سال آینده

شهردار شیراز در جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت: به شورا و مردم قول می‌دهم در دهه دولت و دهه فجر سال آینده ١٠ پروژه شاخص و بزرگ عمران شهری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در هفتاد و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام اینکه سال آینده ۱۰ پروژه بزرگ در شیراز افتتاح خواهد شد، گفت: در سال جاری با وجود تنگنا‌های مالی توانستیم چندین پروژه عمرانی را افتتاح کنیم که از پروژه‌های بزرگ مربوط به قطار شهری و تقاطع مطهری – امیرکبیر بود که در دهه فجر و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد.

وی افزود: شهرداری شیراز امسال در بین کلان‌شهر‌های کشور در افتتاح پروژه‌های بزرگ در دهه فجر پیشتاز بود.

اسکندر پور ادامه داد: بار‌ها اعلام کردیم که در سال جاری هدف ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شیراز است و طبیعی بود که امسال همت و بودجه خود را بیشتر در این راستا قرار دهیم.

وی اظهار داشت: بانک مرکزی اجازه انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای خط دو قطار شهری شیراز را نمی‌داد، اما با دستور معاون اول رئیس‌جمهور به بانک مرکزی این مشکل حل خواهد شد.

شهردار شیراز تصریح کرد: در صحبتی که با آقای جهانگیری در مورد وضعیت بسیار نامناسب آسفالت کمربندی شیراز داشتیم، با دستور ویژه وی به وزیر راه و شهرسازی مقرر شد آسفالت کمربندی شیراز در اولویت پروژه‌های راه و شهرسازی قرار گیرد.

در جلسه علنی شورای شهر شیراز، اعضای شورا با لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر تهاتر مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی از طریق اوراق تسویه خزانه نوع دوم و افتتاح حساب نزد بانک‌های عامل و تهاتر مطالبات و بدهی به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال موافقت کردند.

با تصویب این لایحه به شهرداری اجازه داده می‌شود به‌منظور تهاتر مطالبات از دستگاه‌های اجرای از طریق اسناد تسویه خزانه نوع دوم تا سقف ۵ هزار میلیارد ریال نسبت به تسویه بدهی شهرداری و تهاتر بدهی‌های بانکی و افتتاح حساب نزد بانک‌های عامل (صادرات، آینده، شهر، سپه، کشاورزی و...) اقدام کند.

همچنین لایحه شهرداری مبنی بر تمدید واگذاری اختیارات انعقاد قرارداد‌های سرمایه‌گذاری به شهرداری شیراز در کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری بررسی و نظر کمیسیون سرمایه‌گذاری به تصویب رسید.

در این جلسه شهرداری شیراز مکلف شد تا گزارش پیشرفت عملکرد مصوبه را به صورت فصلی به شورا ارائه کند و مدت اعتبار این مصوبه تا پایان سال ۹۸ باشد. به منظور ارائه راهکار‌های رفع موانع سرمایه‌گذاری، مقرر شد جلسات هم‌اندیشی سه جانبه شهرداری، شورای اسلامی شهر و سرمایه‌گذاران ارائه شود.

طرح یک فوریتی اصلاح نحوه وصول عوارض و خدمات فعالیت‌های گردشگری در راستای توسعه صنعت گردشگری شیراز مورد موافقت اعضای شورا واقع شد و این طرح به کمیسیون برنامه‌وبودجه ارجاع شد.
انتهای پیام/م

جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.