وی افزود: از سویی سازمان زیباسازی که یکی از وظایفش در اختیار قرار دادن بیلبورد به فیلمهاست، با ما همکاری نکرده و دلیلشان این است که «قرارمون پارک شهر» فیلمی تجاری است پس ما تبلیغات آن را انجام نمیدهیم!
این تهیه کننده ادامه داد: نکته جالبی که برای من پس از تماس با این عزیزان به وجود آمد این بود که میگویم از کجا فهمیدید «قرارمون پارک شهر» تجاری است؟ گفتند کارشناسان ما از پوستر فیلم فهمیدند پس آن را تبلیغ نمیکنیم! مگر میشود با دیدن پوستر فهمید اثری تجاری یا هنری است؟! این تفکر پیش پا افتاده و قرون وسطایی نیست؟!
اصغری ادامه داد: ای کاش مسئولان سازمان زیباسازی حاضر میشدند، فیلم را ببینند و بعد اظهار نظر می کردند. به آنها گفتم فیلم ما درباره یک شخصیت دفاع مقدس و حوالی زندگی او میچرخد، اما باز هم با اصرار میگویند تجاری است!
وی عنوان کرد: نکته مهم بعدی اینکه از همین تریبون فیلمها و تئاترهای صد در صد تجاری تبلیغ میشود و هیچ مشکلی برای آنها وجود ندارد. صاحبان این آثار از چه فیلتر و رانتی بهره میبرند که فیلمشان در سطح شهر تبلیغات گسترده میگیرد و کارشناسان سازمان زیباسازی باز هم بر اساس پوستر تصمیم گیری میکنند؟! چنین عملکردهایی را باید قاب گرفت و در موزه گذاشت تا همه بدانند مسئولانی با این طرز تفکر در جامعه فرهنگی ما وجود دارد.
اصغری در پایان عنوان کرد: با این شرایط اکران و عملکرد سازمان سینمایی وزارت ارشاد، آدم تشویق میشود فقط فیلمهای تجاری بسازد. البته فروش سینما اتفاق بدی نیست و آن را نفی نمیکنم؛ اما مدیران فرهنگی باید به بخش فرهنگ جامعه نیز توجه بیشتری کنند.
انتهای پیام/