سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، از برگزاری طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند سال جاری تا ۱۴ فروردین ۹۸ در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام آیت عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود از سال‌های اخیر طرح آرامش بهاری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی شد که هرساله با شکوه خاصی در حال برگزاری است.

وی به پاره‌ای از برنامه‌های این طرح در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برپایی خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌هایی برای کودکان و نوجوانان، مشاوره‌های مختلف در زمینه خانواده، تربیت فرزند، پاسخگویی به مسائل شرعی، تبلیغات چندرسانه ای، عرضه محصولات فرهنگی و غرفه حجاب و عفاف از آن جمله است.

عباسیان با بیان اینکه در طرح برپایی خیمه‌های معرفت از مبلغان اعزامی از قم استفاده می‌شود، گفت: از سوی دیگر بقاع متبرکه شاخص استان میزبان برگزاری مراسم تحویل سال خواهند شد.

عباسیان از پذیرایی و اسکان زائران و مسافران در بقاعی که این ظرفیت را دارند به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های نوروز یاد کرد و گفت: تهیه دفترک در زمینه عفاف و حجاب، بازگوکردن کارکرد‌های وقف، معرفی بقاع متبرکه با نقشه‌ها و برنامه‌ها و آماده سازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر برنامه هاست.

وی از غبارروبی آیینی با حضور مسوولان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های نوروزی یاد کرد و ادامه داد: همچنین مراسم اجتماع منتظران در روز جمعه ۲۵ اسفند به همراه برگزاری مراسم دعای ندبه در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به برگزاری جشن میلاد حضرت علی (ع) در ۲۹ اسفند اشاره کرد و گفت: مراسم سوگواری وفات حضرت زینب (س) و حضرت رسول اکرم (ص) نیز در این بقاع برگزار می‌شود.

عباسیان یادآور شد، این برنامه‌ها از طریق صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز اطلاع رسانی می‌شود و به احتمال قوی مراسم تحویل سال نو در یکی از بقاع شاخص متبرکه به صورت زنده پخش می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود

 

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.