سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمان: با اسرائیل به نیابت از هیچ طرفی مذاکره نکرده‌ایم

«یوسف بن علوی» وزیر مشاور در امور خارجه پادشاهی عمان هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد و روابط با تل‌آویو را یک روند سیاسی در جهت حل مسأله فلسطین دانست.

­

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: یوسف بن علوی، وزیر مشاور در امور خارجه پادشاهی عمان در نشست مشترک خبری با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: از راهکار تشکیل دو کشوری برای حل مسئله فلسطین حمایت می‌کنیم و با اسرائیل به نیابت از هیچ کسی مذاکره نکرده ایم. از نقش روسیه در حل بحران سوریه و بازگرداندن این کشور به جایگاهش در چارچوب اتحادیه عرب تشکر می‌کنیم. با اینکه هنوز توافقی بین اعضای اتحادیه عرب وجود ندارد، اما بازگشت سوریه به این اتحادیه ضروری است.

او همچنین گفت: بنیامین نتانیاهو (نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی) می‌تواند درباره ایران هر چه می‌خواهد بگوید، اما این مسئله به معنای آن نیست که ما با او موافق هستیم.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در نشست مشترک خبری با همتای عمانی‌اش گفت: پایگاه‌های نظامی آمریکا و تامین سلاح برای کردها، ترکیه را نگران کرده است. آمریکایی‌ها تروریست‌ها را در منطقه التنف آموزش می‌دهند. آمریکا و شبه نظامیان مورد حمایتش، مانع از خروج پناهجویان از اردوگاه الرکبان سوریه می‌شوند.

­وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: روسیه و عمان از همان ابتدا خواستار دستیابی به حل سیاسی بحران در یمن بودند. ما با همه طرف‌های یمنی تعامل داریم و از همه آن‌ها درخواست می‌کنیم به زور متوسل نشوند و پای میز مذاکره بنشینند. ما از نتایج گفتگو‌های استکهلم درباره یمن استقبال کردیم، اما متاسفانه اجرای این توافقنامه با پیچیدگی‌هایی روبرو شد.

­انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
اینکه عمان میانجیگری امریکا و ایران را بر عهده داشت باید به او شک و تردید داشت چون عمان نیز نوکر بی چون و چرای امریکاست ولی باطن خود را نشان نمی دهد تا بتواند به عنوان نفوذی امریکا عمل کند
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
زمامداران عمان با این مصافحه، نجس شدند