سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایعه پراکنی به خاطر سرگرمی؟!

عامل انتشار شایعه تجاوز به عنف به مسافران در شهرستان سراوان توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ احمد آذر کیش فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: در پی انتشار شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تجاوز به عنف راننده یک دستگاه تاکسی درون شهری به مسافران و موج نگرانی بین شهروندان در شبکه‌های اجتماعی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات گسترده در فضای سایبر عامل انتشار این خبر کذب را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: متهم ۲۱ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده ضمن اعتراف به این شایعه انگیزه اش را از این کار سرگرمی و شوخی عنوان کرده است.

سرهنگ آذرکیش با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی افزود: شایعات منبع موثق و مطمئنی ندارند و گاهی مطالب اغراق آمیز و دور از واقیعت از فردی به فرد دیگر و هم چنین در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از گروهی به گروه دیگر انتقال و انتشار پیدا می‌کند، پس باید در شنیدن و کسب اخبار از صحت و سقم آن مطلع شویم تا خودمان یکی از شایعه پراکنان خبر نشویم.

وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از گسترش مطالب کذب باید افراد همواره به صحت و سقم اخبار دریافتی توجه کنند و منبع خبر را بررسی کنند و تا زمانی که اطمینان حاصل نکرده اند، آن خبر را باور نکرده و اقدام به گسترش آن نکنند، همچنین افرادی که اقدام به پخش مطالب کذب و دروغین در سطح جامعه می‌کنند باید آگاه باشند که برابر ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی اخبار خلاف واقع را منتشر کند مجرم محسوب شده و افزون بر اعاده حیثیت به حبس از ۹۱ روز تا دو سال زندان یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/پ

 

تجاوز به عنف راننده یک دستگاه تاکسی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.