سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی

تامین 82 درصد انرژی مواد غذایی مورد نیاز مردم

در حال حاضر بیش از ۸۲ درصد انرژی مواد غذایی مورد نیاز مردم از داخل تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،   کشاورز معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی خراسان جنوبی، گفت : شرایط کشاورزی در کشور مطلوب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۲ درصد انرژی مواد غذایی مورد نیاز مردم از داخل تامین می‌شود، افزود: طی سه سال اخیر گندم وارد کشور نمی‌شود و این ماده غذایی بسیار مهم از داخل تامین می‌شود.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشور ایران در خصوص تامین پروتئین و کالری به توفیقات خوبی رسیده است، گفت: از دهه ۵۰ تا سال گذشته تنها یک سال در خودکفایی روغن رتبه دو رقمی داشته ایم که خوشبختانه در حال حاضر نیز این توفیق مجددا حادث شده است.

وی با بیان اینکه مشکل آب مهم‌ترین مشکل تولیدی در کشور است، عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که باید برای مدیریت آب چنیدن نسخه قابل اجرا داشته باشیم و به آن وفادار بمانیم.

کشاورز با اشاره به اینکه قبل از اینکه بحران آب ما را از رده خارج کند باید آن را مدیریت کنیم، بیان کرد: اگر محصولی بهره وری آب ندارد باید حتما در کشت آن تجدیدنظر شود.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت حداقل ۳۰ درصد در کاهش مصرف آب موثر است، اظهار داشت: تغییر سیستم آبیاری و کشاورزی حفاظتی نیز در راستای میدیریت آب موثر است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید در کنار کشاورزی به دامپروری توجه ویژه داشته باشیم، افزود: باید با شرایط امروز خود را تطبیق دهیم و تصورات پرآبی گذشته را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه باید علوفه را بسیار جدی بگیریم، گفت: امید ما به کشاورزی بیش از حد است لذا باید زنجیره تولید در کشاورزی را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.